-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Ekstremt leketøy
Du vil bli overrasket over hvor mange entusiaster du treffer på Nürburgring en vanlig hverdag. Aston Martin gir her de godt bemidlede en ny fristelse.
Mange drømmer om å bli racerførere, men de færreste får drømmen oppfylt. Men det fins en del mennesker som har penger nok til å leve ut fantasien, gjerne i godt voksen alder, og disse møter du mange av på Nordsløyfa - hver eneste dag.
Det er de mest bemidlede av disse Aston Martin prøver å lokke til seg med superbilen Vulcan. De antyder en pris i England på 1,8 millioner pund, hvilket med dagens kurs er godt over 20 millioner norske kroner.
Club racing
Og dette er ingen hverdagsbil – den er ikke laget for å kunne registreres, men for rent banebruk basert på Aston Martins mangeårige racingerfaring.
Den karbonfiberbaserte raceren har en 7,0-liters normalt aspirerende V12 som byr på over 800 hestekrefter.
Hva det betyr omsatt i ytelser får vi foreløpig ikke vite, men Aston Martin hevder at ytelse/vekt-forholdet overstiger det GTE-bilene som konkurrerer i sportsbil-VM (WEC) har. Og den får sikkerhetsutstyr, bur, belter etc., på nivå med disse.
Du skal forresten ha en god porsjon flaks for i det hele tatt å få sett en Aston Martin Vulcan i løpet av et langt liv. Den skal nemlig bare bygges i 24 eksemplarer.
Vi får håpe de fleste av dem kommer i aktivt bruk - slik de er tiltenkt. Skjønt faren er nok stor for at mange ender opp i en privat samling og aldri får asfalt under hjulene.
Full pakke
De som kjøper en Vulcan sikrer seg ikke bare en eksklusiv racerbil. De kjøper en pakke som inkluderer grundig opplæring på bane av racerførere som Le Mans-vinner Darren Turner.
På lukket bane får de kjøre flere av Aston Martins spesialmodeller, som V12 Vantage S og One-77 «gatebiler» samt en Vantage GT4 racerbil. De vil på denne måte tilegne seg avansert teknikk på bane før de får tilgang til sin eksklusive Vulcan.
-Vi kommer til å kjøre en serie eksklusive «trackdays» fra 2016 som vil gi våre kunder muligheten til å oppdage egne ferdigheter, og bilens potensial, på noen av verdens mest kjente racerbaner, sier David King, direktør for Aston Martins spesialprosjekter og motorsport.
De får også muligheten til å teste og utvikle sine kunnskaper i avanserte racing-simulatorer.
De 24 eksemplarene skreddersys etter kundens ønsker, og de kan nærmest velge fritt med hensyn til farger og materialer.