-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Astons nye muskler
Aston Martin ligger ikke på latsiden etter at de ble overtatt av nye eiere. Det kan våre aktive spionfotografer dokumentere.
Ren Sport
Det er første gang vi bringer bilder av det som skal bli til V12 Vantage RS. Vi har tidligere møtt den som konseptbil, og Aston Martin har nylig bekreftet at den skal produseres. Nå er altså testene i full gang - selv om den ene prototypen er pakket inn som en ordinær V8 Vantage.
Men i siste liten før publisering fikk vi også inn rykende ferske bilder av den virkelige varen under testing på Nürburgring hvor Aston har sitt eget testsenter.
Les mer om konseptbilen V12 Vantage RS her
Hovedforskjellen fra en vanlig Vantage er foruten motoren først og fremst aerodynamiske detaljer som en diffuser i hekken. Dette er en detalj som var markant på konseptbilen.
Med en kraftig V12 under panseret, er det jo viktig med tilstrekkelig kjøling av den bakre differensialen samt best mulig downforce i høye hastigheter.
Aston Martin utvikler også en DBS roadster
Gateracer
Selv om den nye Aston Martin-modellen blir sprek, blir den neppe like sprek som Porsches RS-modeller. Disse er først og fremst designet for baneracing (RS for Renn Sport) mens betegnelsen i Aston Martins tilfelle er en forkortelse for Road Sport.
V12 får sin betegnelse fra 6-literen som er presset ned under panseret. I produksjonsutgave regner man med at denne vil yte rundt 550 hk – ikke 600 som konseptbilen kunne skryte av. Den bevegelige hekkspoileren vil nok også bli omgjort til en fast spoiler på koffertlokket.
Sportsluksus
Den andre av dagens modeller fra Aston Martin har du møtt tidligere her på BilNorge.no. Rapide er den britiske sportsbilprodusentens svar på Mercedes CLS.
Rapide Concept debuterte i Detroit i 2006
Snart kommer også Porsche med sin Panamera mens Audi planlegger en A7 på samme lest og BMW i fjor vår viste sin Concept CS. Det kan med andre ord bli tøff kamp om kundene.
Vi snakker om en firedørs coupé basert på sportsbilen DB9. Motoren er en V12 som sørger for ytelser og lyd i den ypperste sportsbilklassen. Man regner med rundt 480 hk når bilen ser dagens lys en gang i 2010.
Porsche Panamera i hete omgivelser