-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Aston Martin i begrenset opplag
Som om ikke en vanlig Vantage skulle være spennende nok, presenterer en ny avdeling under Aston Martin to spesialmodeller. Selvsagt i begrenset opplag.
Det var på årets Genève-utstilling at Aston Martin lanserte AMR, en ny avdeling tilsvarende AMG hos Mercedes og M hos BMW. som skal tilfredsstille de kundene som ønsker litt spesielle utgaver.
AMR skal være litt mer «down to earth» enn «Q by Aston Martin Advanced Operations» som leverer alt du måtte ønske av skreddersøm, så lenge kontoen din er fet nok.
Her blir det mer «serieproduksjon» om vi kan bruke et slikt begrep om biler som bygges i små serier, og hvor kunden kan påvirke en rekke detaljer.
Først ut er en serie med AMR-brandede Vantage. Totalt 300 stykker, 100 V12 og 200 V8. Tydelig inspirert av GTE-modellen som vant klassen i fjorårets WEC-mesterskap.
V8-utgaven har 430 hester mens V12-eren har 595, opp fra 565 i basisutgaven. Begge kombineres med sekvensiell girkasse, eller – om du insisterer – 6- eller 7-trinns manuell kasse.
Vantage AMR tilbys i fire fargekombinasjoner, Stratus White med oransje grafikk, Ultramarine Black med blå grafikk, Zaffre Blue med rød grafikk eller Scintilla Silver med grå detaljer.
I tillegg får du en «Halo Pack» som er direkte inspirert fra Aston Martins racingfarger – Stirling Green med lime-grønne detaljer. Samt en spesiallogo med Union Jack på kjøpet om du spør.
Hvert eksteriør har et matchende interiør, med kombinasjonen skinn / Alcantara på Vantage AMR Coupé, eller rent skinn om du velger en roadster – bilene leveres nemlig i begge karosseriformer.
Så kan du spe på med karbonfiberseter, du kan bytte ut elementer i eksteriøret og interiøret med karbondeler, du kan velge mellom forskjellige felger, og du kan bytte ut standard eksosanlegget med ett i titan – det sparer deg for 14 kg samtidig som det perfeksjonerer lydbilet.
Prisene på Vantage AMR-utgavene starter på like under 100.000 pund, før du begynner å krysse av for spesialutstyr, og så skal jo staten ha sitt hvis du vil ha bilen på norske skilter.
– Det begrensede antallet vil gjøre bilene til attraktive samleobjekter, men de kjører så bra at jeg er sikker på mange av de entusiastiske eierne vil bruke bilene, både på veien og på racebaner verden rundt, sier Aston-Martin-boss Dr. Andy Palmer
Vi får håpe han får rett – disse bilene fortjener å bli kjørt og ikke samle støv i private samlinger.
Her ser du norske priser og tekniske data på samtlige Aston Martin-modeller