-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Aston Martin-nostalgi
At Aston skulle delta med blant annet en eksperiment-hybrid på Nürburgring denne helgen visste vi. At de også skulle lage en minneforestilling om sin ene Le Mans seier var en stor overraskelse.
En eneste gang har Aston Martin vunnet Le Mans. I 1959. Med en DBR/1 – på fjerde forsøk. Da ble David Brown, som eide selskapet den gang, så høy at han bestemte seg for at nå skulle de gjøre Formel 1.
Det ble heller ingen suksess.
Men det skal dagens Aston Martin organisasjon, de har melket selskapets sportsfortid for minst femten ganger mer enn den virkelig er verdt – en rekke av oss begynner å lure på om ikke AM er Englands mest utrolige sportvognsuksess – med Bentley og Jaguar hengende langt etter.
Bez selv på plass
Vi visste også at AMs CEO, Ulrich Bez, var en av de tre førerne nominert for Rapiden – ikke mindre spennende det heller.
Men så dukket det altså opp en teaser, en skisse som viste profilen til noe som man nesten kunne tro var en DBR/1. Den skulle avdukes på Nürburgring, fikk vi vite, og skulle være en del av festen rundt merkets 100 års jubileum.
I anledning jubileet skulle nemlig Aston få kjøre en jubileumsparade rundt Ringen – 100 biler, og her skulle denne nye, ukjente ha bjelleku-plassen. Egentlig et bra sted å rope hurra på, i 1958 vant Aston Martin sportsvogn-løpet her, med Stirling Moss og Jack Brabham bak rattet. Litt av et stjernelag.
Historisk
Aston forteller at bilen er gjort på mindre enn seks måneder, med V12 drivlinje, masse karbonfiber og styling-trekk som skal gi oss «glimt av en mulig fremtidig design-retning». Den måler 4,5 ganger litt over 2 meter og er åpenbart bygget på produsentens Vertical/Horizontal plattform. Den skal kunne klare 100 på under fire, og toppfarten er begrenset til ca. 300 km/t.
Og hva med produksjonsplaner?
Ikke et ord selvfølgelig. Men et firma som satte noe såpass sært som One 77 i begrenset produksjon, og som later til å ha klart å selge alle, trenger sikkert ikke lange overtalelser før de frister noen nære venner av huset med noe såpass spesielt som dette.
God start
Årets løp ble rødflagget etter femten timer på grunn av elendig vær, da ledet faktisk GT3-bilen deres. Det holdt seg ikke helt til mål, men en av bilene innenfor topp-ti og alle i mål er jommen en suksess det også.
Pluss helgens største attraksjon.