-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Opel oppgraderer Astra
Etter fire år på markedet får Opel Astra en midtlivsoppgradering med ny teknikk.
Astra lever en ufortjent tilværelse i skyggen av elbilene. Første hele salgsår med dagens modell, 2016, ble det ifølge OFV registrert 1620 nye Astra på norske skilter. I fjor var antallet ramlet til 399, og etter første halvår 2019 mangler det 10 biler på 100.
I Norge skal man ha ledninger med stikkontakt, og det tilbyr ikke Opel i Astra-familien. Det kommer ikke i forbindelse med høstens facelift heller, og neppe før Opels kompakt-modell flyttes over på ny plattform om noen år.
Nye bensin- og dieselmotorer kommer imidlertid, og nye girkasser. Bilen er også perfeksjonert med hensyn til aerodynamikk som et ledd i å senke forbruk og utslipp.
Med en Cd-verdi på 0,25 for hatchback og 0,26 for stasjonsvognen er den ifølge Opel klasseledende på dette området.
Opel har oppgradert chassiset, og nye støtdempere skal gi økt komfort. Fortsatt blir Astra tilgjengelig med et sportsunderstell der stivere dempere og Watts-link bakaksel bidrar til mer dynamiske kjøreegenskaper.
Utstyrt med nye bensin- og dieselmotorer reduseres forbruk og utslipp gjennom nye 3-sylindede motorer på 1,2 og 1,4 liter som leverer fra 110 til 145 hestekrefter med dreiemoment på opptil 236 Nm.
1,4-literen på 145 hestekrefter kommer i kombinasjon med en syvtrinns CVT-kasse.
Den 3-ylindrede 1,5-liter store dieselmotoren blir tilgjengelig med 105 og 122 hestekrefter.
I tillegg til en sekstrinns manuell, kommer også dieselmotoren med en helt ny nitrinns automatkasse.
Både diesel- og bensinmotorer tilfredsstiller selvsagt den nye Euro 6.2d-standarden.
Astra var tidlige ute med avanserte LED Matrix-lykter som standard og avanserte elektroniske hjelpemidler.
Nå oppgraderes modellen med et nytt frontkamera som ikke bare registrerer kjøretøy, men også personer. Et helt nytt infotainment-system, hentet fra Insignia, sørger for at du alltid har oppdatert trafikkinformasjon.
Bak rattet er den digitale delen av førerinformasjonen oppdatert, noe som blant annet gir et nytt digitalt speedometer.