-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny Astra blir bløt på toppen
Spionbilder av neste generasjon Astra cabriolet viser at den får kalesje - ikke ståltak som dagens modell. Dermed følger den i fotsporene til sin antatt argeste konkurrent.
Da Volkswagen nylig presenterte sin Golf Cabriolet, valgte de å utstyre den med kalesje i stedet for automatisk hardtop. Nå kan vi avsløre at Opel velger samme strategi når de skal erstatte Astra CC med en ny modell.
LES: Vår prøvekjøring av Golf Cabriolet
Fordelen med hardt tak er selvsagt at det er mer værbestandig og det kan gi inntrykk av bedre sikkerhet for de ombordværende. Det kan også påvirke støynivået i positiv retning.
Ulempene er at slike takkonstruksjoner opptar en vesentlig del av bagasjerommet samtidig som designerne får mindre spillerom, som for eksempel at de tvinges til å lage en høy rumpe og en frontrute som nærmer seg pannebrasken til sjåføren.
Dessuten er de harde takkonstruksjonene vesentlig dyrere enn en automatisk kalesje. Nå skal det også legges til at verken Opel eller Volkswagen har hatt særlig suksess med sine coupé-cabrioleter, Astra CC og Eos.
I England har Vauxhall sluppet en første skisse av neste generasjon Astra Coupé, en bil som med noen små kosmetiske avvik blir lik Opel-modellen. Her ser vi rammeløse vinduer og en innredning som gir plass til fire personer.
Trolig blir designen påvirket av den tøffe GTC-utgaven vi nylig har omtalt.
Nye Astra Cabriolet er trolig på plass innen sommeren 2012, og fra da av består familien av fire modellvarianter, 5-dørs kombi, 3-dørs coupé, stasjonsvogn og cabriolet.
Det eneste som da mangler er en sedan. Selv om kompakte sedaner er lite populære i Norge, er de meget populære i Sør- og Øst-Europa. Våre venner hos Carparazzi har manipulert et bilde av hvordan en fremtidig Astra sedan kan se ut.
TEST: Kompakte stasjonsvogner