-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Astra blir bløt på toppen
Spionbilder av neste generasjon Astra cabriolet viser at den får kalesje - ikke ståltak som dagens modell. Dermed følger den i fotsporene til sin antatt argeste konkurrent.
Da Volkswagen nylig presenterte sin Golf Cabriolet, valgte de å utstyre den med kalesje i stedet for automatisk hardtop. Nå kan vi avsløre at Opel velger samme strategi når de skal erstatte Astra CC med en ny modell.
LES: Vår prøvekjøring av Golf Cabriolet
Fordelen med hardt tak er selvsagt at det er mer værbestandig og det kan gi inntrykk av bedre sikkerhet for de ombordværende. Det kan også påvirke støynivået i positiv retning.
Ulempene er at slike takkonstruksjoner opptar en vesentlig del av bagasjerommet samtidig som designerne får mindre spillerom, som for eksempel at de tvinges til å lage en høy rumpe og en frontrute som nærmer seg pannebrasken til sjåføren.
Dessuten er de harde takkonstruksjonene vesentlig dyrere enn en automatisk kalesje. Nå skal det også legges til at verken Opel eller Volkswagen har hatt særlig suksess med sine coupé-cabrioleter, Astra CC og Eos.
I England har Vauxhall sluppet en første skisse av neste generasjon Astra Coupé, en bil som med noen små kosmetiske avvik blir lik Opel-modellen. Her ser vi rammeløse vinduer og en innredning som gir plass til fire personer.
Trolig blir designen påvirket av den tøffe GTC-utgaven vi nylig har omtalt.
Nye Astra Cabriolet er trolig på plass innen sommeren 2012, og fra da av består familien av fire modellvarianter, 5-dørs kombi, 3-dørs coupé, stasjonsvogn og cabriolet.
Det eneste som da mangler er en sedan. Selv om kompakte sedaner er lite populære i Norge, er de meget populære i Sør- og Øst-Europa. Våre venner hos Carparazzi har manipulert et bilde av hvordan en fremtidig Astra sedan kan se ut.
TEST: Kompakte stasjonsvogner