-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Varianter over nytt tema
Nye Opel Astra er fersk på det norske markedet, men flere modellvarianter er på gang.
Foreløpig leveres nye Astra kun som 5-dørs kombikupe, men det varer ikke lenge. Her er ferske spionbilder som avslører at både stasjonsvogn og sprekere utgaver er på trappene. Dessuten har ekspertene hos Carparazzi tatt en titt inn i krystallkula.
Mange venter på en ny Astra stasjonsvogn, og ferske bilder fra nordlige strøk viser at en slik modell nå er inne i siste del av testfasen. Testteamet har ikke brydd seg om å maskere mer enn høyst nødvendig, og det dreier seg selvsagt primært om området fra C-stolpen og bakover.
SJEKK: Vår lanseringskalender forteller når bilene kommer til Norge
Dynamisk
Formene til den kompakte stasjonsvogna ser ut til å bli dynamiske og vellykkede. Fronten blir så godt som identisk med den vi kjenner fra en 5-dørs Astra, og når det gjelder bakluka ser vi at Opel ikke har gått like drastisk til verks som tilfellet er med Insignia.
SE MER: Årets stasjonsvogn?
På Astra holder bakluka seg innefor de ”vanlige” rammene, og bretter seg ikke rundt hjørnene slik tilfellet er med storebror. Det betyr også delte baklykter, hvor den ene delen sitter på bakluka mens resten sitter på selve karosseriet.
Astra stasjonsvogn er ventet til Norge helt på tampen av året, og det betyr sannsynligvis internasjonal lansering på Paris-utstillingen i september.
Sprekere
Vi har også spionbilder som beviser at en sprekere GSI-utgave av Astra er under utvikling. Vi ser her aerodynamiske detaljer som en størfanger med større luftinntak, sideskjørt og LED kjørelys.
Bak ser vi to eksosrør, og bilen har mindre bakkeklaring enn en standard 5-dørs Astra.
Nye Astra GSI klarer neppe helt å matche ytelsene til en Golf GTI, men ifølge våre opplysninger skal en 2-liters motor med 190 hk gi en akselerasjonstid på drøye åtte sekunder og en potensiell toppfart på 230 km/t.
LES: Vår prøvekjøring av Golf GTI
Visjoner
Noe lenger frem i tid vil det også kommer en sporty tredørs utgave av Astra GTC, samt en TwinTop. Illustratørene hos Carparazzi har laget datamanipulsasjoner på hvordan disse variantene kan se ut når de en gang realiseres.