-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Varianter over nytt tema
Nye Opel Astra er fersk på det norske markedet, men flere modellvarianter er på gang.
Foreløpig leveres nye Astra kun som 5-dørs kombikupe, men det varer ikke lenge. Her er ferske spionbilder som avslører at både stasjonsvogn og sprekere utgaver er på trappene. Dessuten har ekspertene hos Carparazzi tatt en titt inn i krystallkula.
Mange venter på en ny Astra stasjonsvogn, og ferske bilder fra nordlige strøk viser at en slik modell nå er inne i siste del av testfasen. Testteamet har ikke brydd seg om å maskere mer enn høyst nødvendig, og det dreier seg selvsagt primært om området fra C-stolpen og bakover.
SJEKK: Vår lanseringskalender forteller når bilene kommer til Norge
Dynamisk
Formene til den kompakte stasjonsvogna ser ut til å bli dynamiske og vellykkede. Fronten blir så godt som identisk med den vi kjenner fra en 5-dørs Astra, og når det gjelder bakluka ser vi at Opel ikke har gått like drastisk til verks som tilfellet er med Insignia.
SE MER: Årets stasjonsvogn?
På Astra holder bakluka seg innefor de ”vanlige” rammene, og bretter seg ikke rundt hjørnene slik tilfellet er med storebror. Det betyr også delte baklykter, hvor den ene delen sitter på bakluka mens resten sitter på selve karosseriet.
Astra stasjonsvogn er ventet til Norge helt på tampen av året, og det betyr sannsynligvis internasjonal lansering på Paris-utstillingen i september.
Sprekere
Vi har også spionbilder som beviser at en sprekere GSI-utgave av Astra er under utvikling. Vi ser her aerodynamiske detaljer som en størfanger med større luftinntak, sideskjørt og LED kjørelys.
Bak ser vi to eksosrør, og bilen har mindre bakkeklaring enn en standard 5-dørs Astra.
Nye Astra GSI klarer neppe helt å matche ytelsene til en Golf GTI, men ifølge våre opplysninger skal en 2-liters motor med 190 hk gi en akselerasjonstid på drøye åtte sekunder og en potensiell toppfart på 230 km/t.
LES: Vår prøvekjøring av Golf GTI
Visjoner
Noe lenger frem i tid vil det også kommer en sporty tredørs utgave av Astra GTC, samt en TwinTop. Illustratørene hos Carparazzi har laget datamanipulsasjoner på hvordan disse variantene kan se ut når de en gang realiseres.