-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Seiglivet modell fornyes
Mitsubishi Motors forteller at de skal vise en ny ASX i Genève neste måned. Den vil nok likevel fortsette et liv i skyggen av storebror.
Modellen vi kjenner som Mitsubishi ASX selges også under betegnelse RVR og Outlander Sport i andre markeder.
Den har vært på markedet siden 2009, men fikk et ansiktsløft for drøye tre år siden.
Hos oss må modellen finne seg i en tilværelse i skyggen av Outlander som takket være plug-in hybrid drivlinje er ettertraktet blant prisbevisste nordmenn.
Av et årlig Mitsubishi-salg på rundt 5000 biler, står Outlander for 85-90 prosent. Da blir det ikke mye igjen å fordele til øvrige modeller, inkludert ASX.
På verdensbasis er imidlertid situasjonen en annen – siden 2009 er det solgt 1,32 millioner av den kompakte SUV-en. Største markeder er Nord-Amerika, Europa, Australia og Kina.
Foreløpig har vi for lite informasjon til å kunne avsløre om det dreier seg om nok en facelift eller om dette er en helt ny modell. Når Mitsubishi fremhever kosmetiske endringer og infotainment, tror jeg mest på det første.
I Europa skal «nye» ASX leveres med en 2,0-liters bensinmotor i kombinasjon med enten femtrinns manuell girkasse eller CVT automatkasse med seks innlagte trinn. Ikke et ord om hybrid, så Outlander vil nok forbli toppselger her i landet.
Når vi kommer til Genève skal vi nok få tak i flere detaljer.