-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mer tiltrekkende
Mitsubishi ASX har fått en ansiktsløftning – både synlig og usynlig. Og snart kommer den med automatgir.
ASX fikk fornyet front og ny utforming på støtfangere foran og bak tidligere i år. Nye detaljer i interiøret var også en del av oppgraderingen, og her finner vi blant annet DAB+ radio.
Den manuelle 4WD-utgaven, som vi kjører her, er fortsatt motorisert med 1,8-liters dieselmotor med 116 hester. 2WD-utgaven kan også leveres med 1,6-liters bensinmotor med 116 hester.
Vel så viktig for kjøreopplevelsen, er at ASX samtidig med «ansiktsløftingen» fikk flere forbedringer som påvirker kjøreegenskapene.
Nå fremstår ASX med bedre flyt over skarpe ujevnheter fordi den har fått et mer komfortabelt og effektivt multi-link bakhjulsoppheng med stabilisatorstag.
Automat kommer
Mitsubishi ASX ble introdusert i 2010 og allerede året etter ble den Norges mest solgte bil med 4WD. Mange kunder har etterspurt automatgir i ASX, og dette introduseres i høst, nærmere bestemt i løpet av november.
I modellene med automatgir kommer også en ny motor, en 2,2-liters dieselmotor med 150 hk og et moment på 360 Nm, samme motor som i Outlander. Det er en 6-trinns automatgirkasse hvor man også har mulighet til å gire sekvensielt med hendler på rattet.
Prisene, som inkluderer understellsbehandling, på ASX med automatgir og 4WD er:
FAKTA Mitsubishi ASX 4WD Instyle+ manuell
Konkurrenter: Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai ix35 med flere.
Motor: | 4-syl. diesel, 1798 ccm |
Effekt: | 85 kW (116 hk) v/3500 o/min. |
Mål: | 430 x 177 x 163 cm (L/B/H) |
Akselavstand: | 267 cm |
Egenvekt m/fører: | 1580 kg |
Bagasjevolum: | 442-1219 liter |
Aks. 0-100 km/t: | 10,6 sek. |
Toppfart: | 185 km/t |
Forbruk blandet kjøring: | 0,51 l/mil |
CO2-utslipp: | 132 g/km |
Pris fra: | kr 319.400 |
Pris som prøvekjørt: | kr 358.400 |
Invite | 344.900. |
Intense | 354.900. |
Instyle+ | 379.900. |