-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer


















































































Audi topper TT-familien
Audi lanserer en ny generasjon TT RS på bilutstillingen i Beijing. Den har vesentlig mer pulver enn forgjengeren.
Da Audi lanserte nye TT for et par år siden, var det TTS med 310 hester som toppet serien. Sprek nok for de fleste, og med firehjulsdrift som effektivt fikk kreftene fra den turbomatede toliteren ned i asfalten.
Men nå lanseres modellene for dem som ønsker enda mer power. Audi TT RS har nemlig en legendarisk femmer under panseret, 2.5 TFSI. Nå med hele 400 hestekrefter, opp fra 340 i forgjengeren. Vesentlig mer enn f.eks. Porsche Boxster S / Cayman S.
Maks dreiemoment er 480 Newtonmeter i området mellom 1700 og 5850 omdreininger.
Det betyr null til hundre på 3,7 sekunder for TT RS Coupé, mens TT RS Roadster trenger to tideler mer.
Begge har en potensiell toppfart på 250 km/t, men om du ønsker kan den elektroniske sperren flyttes opp til 280.
RS-detaljer
Designmessig skiller RS-utgaven seg ut med store luftinntak, grill med bikubemønster og quattro-logo, en markant hekkspoiler og to ovale eksosrør, i tillegg til en rekke små detaljer.
TT RS har sportsunderstell som er senket med 10 mm sammenlignet med de vanlige TT-modellene. 19-tommers felger er standard, men du kan gjerne få den utstyrt med 20-tommere og keramiske bremser om du er villig til å bla opp for dette.
Ny teknologi
De tradisjonelle klokkene er erstattet av en «virtuell cockpit» som lar føreren velge utforming på instrumenter, kart og annen informasjon på en stor, lettlest TFT-skjerm. Sportssetene er kledd med skinn og Alcantara.
Apple Car Play og Google Android sørger for enkel tilkobling av smartfon, mens Bang & Olufsen byr på godlåt – om du mot formodning skulle ønske annen lyd enn den fra en snerrende femmer.
LED-lys er standard i begge ender, men om du ønsker det ypperste på teknologifronten krysser du av for Matrix LED hovedlys og Matrix OLED i baklyktene.
Norsk lansering av Audi TT RS finner sted til høsten, og prisene er foreløpig ikke klare.
Forgjengeren kostet 1,1 million ved lanseringen i 2009, så kanskje den nye kan snike seg under millionen nå som effekt teller mindre enn utslipp.