-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
TT tar til racingbanen
Audi starter egen racingserie for TT, og skal bruke serien som kvalifikasjonsserie for større motorsportsgrener.
Kanskje er det for å endelig bevise at TT fungerer som sportsbil, kanskje for å bli kvitt posørstempelet særlig første generasjon har slitt med (se filmen About A Boy, med Hugh Grant som TT-eier).
Eller kanskje er det bare fordi de kan.
Uansett årsak; Audi lanserer nå Audi Sport TT Cup – en racingserie kun for Audi TT. Alle bilene skal holdes og driftes av quattro GmBH, som også vil klargjøre alle bilene før løp. 24 biler skal delta – 18 av de får faste førere, mens de seks siste skifter mellom gjesteførere i løpet av sesongen.
- Audi konsentrerte seg kun om toppnivåracing lenge, sier Wolfgang Ulrich, sjef for Audi Motorsport.
- Med TT Cup kan vi nå tilby muligheten for å starte racingen i en Audi, sier han.
Den nye serien kan bli en inngangsbillett til større racingklasser for de førerne som gjør det bra. Føreren som vinner TT Cup vil nemlig få fabrikkstøtte fra Audi i GT3-klassen, hvor de har hatt Audi R8 LMS-biler i flere år.
Lav vekt og overboost
De som får lov å kjøre i TT Cup må først gjennom en utvelgelsesprosess. Når de først har fått sjansen vil de få veiledning av Marcus Winkelhock – tidligere DTM-sjåfør og vinner av årets 24-timersløp på Nürburgring og Spa.
TT Cup blir også linket opp mot DTM; TT-serien skal nemlig følge DTM-sesongen fra og med neste år.
Bilene som skal kjøres har blitt strippet, og veier kun 1.125 kilo. Under panseret sitter en 2-liter med 310 hestekrefter – 340 med rattknapp-aktivert overboost-funksjon for forbikjøringer – koblet til en sekstrinns S Tronic dobbelclutch-girkasse. På forakselen sitter det en aktiv differensial, som kan styres elektronisk fra førersetet.
Motor og girkasse er i følge Audi nærmest uforandret fra produksjonsmodellen; Audi TTS.
- Med TT Cup tilbyr vi en attraktiv racerbil både for begynnere og de som vil skifte fra andre racingserier, sier Heinz Hollerweger, direktør for quattro GmBH.