-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Langturcruisere
I tillegg til å være store og deilige, er Audi Q7 e-tron og Volvo XC90 T8 ikke bare de sist ankomne ladehybridene, men går også lengst på strøm blant de største SUV-ene.
Først publisert i Bil 10-2016.
Det er både lett og vanskelig å skrive om Audi Q7 e-tron og Volvo XC90 T8.
Lett fordi de er så fantastisk rommelige, godt utstyrte, sikre og usedvanlig kjappe. Ja, i det hele tatt er de flotte biler. Vanskelig fordi deres påståtte miljøprofil avgjort kan diskuteres.
Drømmebiler
Mange har de to ladehybridene øverst på sin drømmeliste, og det er lett å forstå. Du skal lete godt for å finne noe mer komfortabelt, begge har luftfjæring og justerbart chassisoppsett.
Og selv om de er digre, Volvoen 4,95 meter lang og Audien hele 5,05 meter mellom støtfangerne, er det først og fremst i trange parkeringshus og når du skal laste takboksen at du virkelig legger merke til hvor store de er.
I dagligdags trafikk smyger de seg fram like elegant som langt mindre biler. Å sitte høyt hjelper naturligvis på oversikten, men det er likevel på hovedveinettet bilene for alvor kommer til sin rett.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata og poeng