-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Langturcruisere
I tillegg til å være store og deilige, er Audi Q7 e-tron og Volvo XC90 T8 ikke bare de sist ankomne ladehybridene, men går også lengst på strøm blant de største SUV-ene.
Først publisert i Bil 10-2016.
Det er både lett og vanskelig å skrive om Audi Q7 e-tron og Volvo XC90 T8.
Lett fordi de er så fantastisk rommelige, godt utstyrte, sikre og usedvanlig kjappe. Ja, i det hele tatt er de flotte biler. Vanskelig fordi deres påståtte miljøprofil avgjort kan diskuteres.
Drømmebiler
Mange har de to ladehybridene øverst på sin drømmeliste, og det er lett å forstå. Du skal lete godt for å finne noe mer komfortabelt, begge har luftfjæring og justerbart chassisoppsett.
Og selv om de er digre, Volvoen 4,95 meter lang og Audien hele 5,05 meter mellom støtfangerne, er det først og fremst i trange parkeringshus og når du skal laste takboksen at du virkelig legger merke til hvor store de er.
I dagligdags trafikk smyger de seg fram like elegant som langt mindre biler. Å sitte høyt hjelper naturligvis på oversikten, men det er likevel på hovedveinettet bilene for alvor kommer til sin rett.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata og poeng