-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ingen salgs-stopp i Norge
Nye Volkswagen som selges og utleveres i Norge blir ikke berørt av fabrikkens diesel-juks.
- Alle nye dieselbiler Volkswagen selger i Norge i dag har Euro 6-motor, og disse berøres ikke.
Det sier informasjonssjef for Volkswagen hos Harald A. Møller, Anita Svanes, til BilNorge.no.
- Vi har fått bekreftet fra fabrikken at biler med disse motorene ikke er omfattet.
Ifølge Svanes er Euro 6-motorene gradvis blitt faset inn i nye biler i Norge gjennom 2014 og i år.
Flere titalls tusen i Norge
Jukse-programvaren som er installert er knyttet til motorer med typebetegnelsen EA189, som er benyttet både i Volkswagen- og Audi-modeller.
Volkswagen-konsernet har gått ut med informasjon om at det dreier det seg om 11 millioner biler på verdensbasis.
Hvor mange av disse som er solgt i Norge er ikke kjent, men det dreier seg trolig om flere titalls tusen biler.
- Selv om vi vet hvilke motorer som kan ha blitt utstyrt med den aktuelle programvaren, gjenstår det fortsatt å finne ut om - og i så fall hvor mange - av disse som er manipulert, sier Svanes.
- Det jobbes nå på spreng for å finne ut av hva som har foregått. Vi gjør vårt beste for fortløpende å informere både forhandlere, media og våre kunder med den informasjonen vi får.
Fabrikken har meldt at det ikke er noen sikkerhetsrisiko forbundet med disse motorene. Kundene kan kjøre bilen som vanlig.
- Volkswagen har beklaget på det sterkeste og forsikret om at de skal løse problemene og rydde opp overfor kundene.
- Det som har skjedd er like uforståelig for oss her i den norske Volkswagen-organisasjonen som for alle andre, sier Anita Svanes.
Hør fra VW Gruppens toppsjef, Prof. Dr. Martin Winterkorn har å si i sakens anledning: