-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Innsyn i ny TT
Audi er en av flere bilprodusenter som benytter Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas til å eksponere ny teknologi.
På årets messe vises for første gang cockpiten til neste generasjon Audi TT som kommer på markedet i årets tredje kvartal.
SE: Spionbilder av neste generasjon TT
- I tredje generasjon Audi TT vil man kunne oppleve infotainment-løsninger og tilkoblingsmuligheter i en helt ny dimensjon – den virtuelle cockpiten, sier informasjonssjef Marius Tegneby hos Harald A. Møller.
Det digitale instrumentpanelet viser all informasjon foran føreren, hvilket betyr at det ikke er behov for en sentral MMI-skjerm i dashbordet. Det gir også rom for et slankt og oversiktlig dashbord med rene linjer.
- Interiøret er på samme måte som eksteriøret designet fra grunnen av i den nye generasjonen Audi TT, fortsetter Tegneby.
- Noen klassiske TT-elementer er tatt med videre, som de runde luftdysene, men nå vil justeringskontrollene for aircondition, setevarme, temperatur og retning og styrke for luftstrømmen være plassert på og rundt selve ventilene.
Små skjermer på ventilene viser valgt innstilling. Denne nye løsningen gir både enkel tilgjengelighet og ryddig design.
Den største nyheten er en 12,3-tommers skjerm som er plassert godt synlig bak rattet. Med tredimensjonal grafikk og svært detaljerte effekter setter Audi nok en gang nye standarder for infotainment.
- Sjåføren kan bytte mellom to visningsmoduser: Den klassiske visningen med speedometer og turteller i forgrunnen, eller infotainment-modus hvor de virtuelle instrumentene er mindre, sier Tegneby.
Dermed kan en stor del av displayet benyttes til eksempelvis kartvisning og navigasjon, eller radio- og musikkinformasjon.
Audi har alltid høstet god kritikk for et intuitivt infotainment-system. Med MMI-terminalen i midtkonsollen med MMI-touch og funksjonene på rattet, kan sjåføren i neste generasjon Audi TT enkelt bla og zoome i lister og kart.