-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tips og sjekkliste
De tre beste tipsene!
Sjekk hva det koster å forsikre bilen før du bestemmer deg. Du kan få prissjokk – særlig om bilen er med turbo og du er ung og uten stor forsikringsbonus.
Ingen kjøper TT for å ligge bakerst i køen. Mange biler er hardt kjørt og det er derfor behov for ekstra teknisk kontroll.
Sjekk biler som er bruktimportert ekstra grundig. Få dokumentert at bilen har ESP.
Sjekkliste:
Motor
Bilene laget fra 2001 til 2003 skal ha skiftet coilen – sjekk at det er gjort. Ellers er motorkvaliteten god.
Elektrisk
Sjekk grundig elektriske vinduer og at varsellyset for ESP ikke lyser i utide.
Gear
Sjekk at bilen er like enkel å få i revers som forover. Dårlig synkroniseringen for revers kan koste deg dyrt.
Interiør
En av de beste i klassen. Smakfullt og sportslig uten å virke harry. Sjekk at setene fortsatt er myke og behagelige.
Dekk/hjul
Sjekk at felgene ikke har skader og at det er tilstrekkelig mønster på alle åtte dekk, pluss reservehjulet. Audi TT har dekkdimensjon 205/55R16 (225/45R17 på turbo), ikke akkurat billigdekk.
Bremser
Sørg for at bilen har nye bremseklosser og at skivene ikke har skader.
Fjæring
Multi-link aksel gir ikke problemer om bilen er normalt vedlikeholdt. Gir god stabilitet i kombinasjon med ES, men er dyrt å reparere.