-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nær fremtid fra Audi
Audi kaller den Allroad quattro concept, men neste generasjon Allroad vil neppe avvike i vesentlig grad fra denne.
Oppskriften er kjent og populær, man tar en Avant og monterer på et avansert hjuloppheng med luftfjæring og elektronisk styrte dempere som lar deg innstille bakkeklaringen i forhold til underlaget, fra 160 til 210mm. Perfekt for landeveien og godt brukbart på grus- og snødekte veier til hytta. Målene er omtrent de samme som Avantens med en lengde på 4,93m og en bredde på 1,89m.
Konseptbilen er velbestykket med en kraftig, 4-liters V8 TDI-motor. Verdens kraftigste V8 selvtenner, påstår Audi og skryter av 286hk og et maks dreiemoment på 650 Newtonmeter. Koblet til en 6-trinns automatkasse får bilen deg til 100 i løpet av 6,4 sekunder mens toppfarten er elektronisk begrenset til 250km/t. Utstyrt med partikkelfilter skal motoren være den første V8 diesel som innfrir EU4 utslippskravene.
Allroad quattro concept er spekket med fremtidens elektronikk som skal fange opp faresignaler før uhellet er ute. Road Vision benytter optiske sensorer som kjenner igjen veidekket og varsler om is og grus, både til sjåføren og bilens elektroniske stabiltetsprogram (ESP) samt den aktive cruise-kontrollen.
Lane Assist tilsvarer systemet vi har omtalt på nye Citroën C4 og C5, men i stedet for å benytte rumperister varsler Audi-systemet via vibrasjoner i rattet. Side Assist er et system som sjekker området umiddelbart bak og på siden av bilen, den såkalte blindsonen, og varsler føreren ved hjelp av lyssignaler på de ytre speilhusene. Et tilsvarende system har du tidligere lest om fra Volvo.
Det kan virke som Audi-entusiaster kan se lyst på fremtiden.