-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Audi Q8 i snøen
Like før jul slapp Audi de første skisser av en stor SUV som skal debutere i Detroit. Her er den ekte varen.
Først kom BMW, så fulgte Mercedes, og nå står Audi for tur. De vil alle tre slåss i et marked få trodde eksisterte før BMW lanserte sin første X6 for snart ti år siden: Store SUV-er med coupé-aktig taklinje og sportslige egenskaper.
BMW har allerede X6 og X4 på programmet, og de har gjennom konseptet som ble vist i Paris sist høst signalisert at en X2 er på trappene. Trolig kommer den på markedet først i 2018.
Mercedes er ikke dårligere. Riktignok fikk BMW noen års forsprang, men nå får du både GLE og GLC i coupé-form.
Starter på toppen
Som sine erkerivaler begynner også Audi på øverste nivå. Vi har fått et par skisser av Q8 Concept som er en «nær produksjonsklar» bil og skal vises i Detroit neste uke. Men det går trolig enda et år før den når frem til salgslokalene.
Hos BMW og Mercedes er dette biler som koster mellom en og to millioner kroner, og toppmodellene fra BMW M og Mercedes-AMG oser av muskler, vi snakker i begge tilfeller rundt nærmere 600 hestekrefter.
Hybrid?
Om Audi vil være med på den galoppen må de ta noen grep, for toppmodellen SQ7 henter «bare» ut 435 hk fra sin 4-liters V8. Men de finner nok en løsning på det innen Q8 skal på markedet om et års tid.
Eller kanskje velger de å utstyre toppmodellen med hybrid drivlinje? Innen et år har de sikkert klar en kombinasjon som kan gi en samlet effekt på over 500 hester i kombinasjon med firehjulsdrift.
Vi beklager dårlig bildekvalitet, men så vidt vi vet er dette de første bildene av en nærmest produksjonsklar Q8.