-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
ABT TT til salgs
ABT er et av de tyske trimmingsfirmaene jeg har sans for. De praktiserer det de selger og de holder ut. I forrige sesong stilte de i DTM med en Audi TT som var helt håpløs. I år vinner den på krevende baner som Nürburgring. Og nå kan du kjøpe en replica.
Hvilket de altså gjør i år, og det feiret de ved, sammen med andre debutanter, å presentere sin TT-limited Wide Body for salg. Her har vi både et styling-kit og omfattende mekaniske endringer. Av bildene ser du klart at den sitter meget bedre enn standard-utgaven. Frontspoileren og de brede hjulkassene er hentet rett fra årets racerbiler, kjørt av blant andre Laurent Aiello. Sideskjørtene, hekkspoileren og diffuseren bak, som virkelig er med på å øke marktrykket, er i meste laget for racing-reglementet, men desto mer virksomt også på landeveien. Dessuten er det jo litt status i slike karbonfiber-biter.
Hjulene er selvfølgelig ABTs, og bremsesystemet er nytt og kraftigere. Under panseret er motoren overtalt til å prestere 310 hester, blant annet ved hjelp av en turbo-installasjon. Da snakker vi racing-prestasjoner. 0-100 på litt over 5 sekunder, og 250 km/t + i toppfart.
Bilen som ble vist hadde høyre-ratt. Det forteller sitt om at ABT ikke lenger er en tysk lokalsmie. Her eksporteres det til Japan og England også, pluss til de fleste venstreratt-land.
Men for oss er kanskje en av hans andre premierer mer interessant? Selv om bilen ikke var dramatisk, dieselmotoren trimmet fra 75 til 95 hester, fjæringen senket med 40 mm, og en del styling elementer, er det godt gjort å ha den nye ABT Polo klar samtidig med at VW hadde verdenspremiere på den, to haller bortenfor.