-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stolte gener i Le Mans quattro
Audi var helt sjef på Le Mans så lenge de satset hardt i 24-timersløpet. Nå har de overført mange av genene fra sine løpsbiler til en konseptbil. Ganske passende er den døpt Le Mans quattro og bærer muligens bud om en retur til den legendariske lekegrinden.
I front finner vi den todelte Audi-grillen med store luftinntak og lykter med LED-teknologi. Bilen har en bredde på 1,90 meter mens lengden er relativt beskjedne 4,37 og høyden 1,25m. En akselavstand på 2,65 meter danner grunnlaget for en relativt rommelig kabin med god plass til 2.
Motoren, en V10 biturbo med FSI direkteinnsprøyting, er plassert på langs midt i bilen. Derfor finner vi store luftinntak for kjøling av motor og bremser bak dørene. V10 motoren yter 610hk ved 6800 omdreininger og har et maks dreiemoment på 750 Newtonmeter ved så lave turtall som 1750 omdreininger. Kreftene overføres gjennom en sekvensiell 6-trinns gearkasse og sørger for at Le Mans quattro med 4-hjulsdrift passerer 100 fra stillestående i løpet av 3,7 sekunder og at 200 km/t oppnås på 10,8.
Karosseriet i aluminium og karbonfiber er kledd på en Audi Space Frame aluminiumsramme, noe som gir en stiv og solid konstruksjon med en vekt på bare 1530kg. Selv om den ser ut som en renspikka racer, lover Audi morsomme kjøreegenskaper også på autobahn og svingete landeveier.