-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Spionbilder Audi Q6 e-tron
Lang rekkevidde og lynrask lading
Den skulle egentlig vært på markedet for lenge siden, men nå begynner i det minste Q6 e-tron å kaste sin tunge kamuflasje. Den kommer til Norge innen sommeren.
Som navnet indikerer skal den fylles nisjen mellom Q4 og Q8 e-tron, og som sine søsken kommer den i to karosseriformer – som SUV og Sportback. Vi ser begge på disse bildene. Det vil også komme potente varianter som kan få betegnelse SQ6 eller sågar RSQ6 e-tron.
Audi Q6 e-tron får mye til felles med den elektriske utgaven av Porsche Macan, begge er bygget på VW-gruppens nye PPE-plattform som skal brukes til mer påkostede elbiler fra gruppens mange merker.
800 volt
Det innebærer 800-volts arkitektur med mulighet for lynlading og store batteripakker som kan gi rekkevidde på 50 mil eller mer.
Audien skulle egentlig vært lansert i 2022 og Porschen i 2023, men begge er kraftig forsinket. Nå vet vi at Q6 e-tron skal lanseres sent første kvartal 2024 og at de første bilene kommer til landet innen sommeren, så kan vi spekulere i at Porschen dukker opp i Norge i løpet av høsten.
På våre ferske spionbilder er mye av den tunge kamuflasjen fjernet, så vi ser tydelig familielikheten med Q4 e-tron. Legg merke til at lysdesignet er nytt med kjørelys integrert i øvre del av de slanke hovedlyktene. Sjåføren kan endre signaturene til kjørelysene og baklyktene.
Nytt interiør
I forbindelse med høstens IAA fikk vi se hvordan interiøret i Q6 e-tron blir. Dashbordet domineres av et kurvet display vendt mot føreren som kombinerer et 11,9-tommers digitalt instrumentpanel med en 14,5-tommers infotainment-skjerm med touch-kontroll.
Infotainment-systemet er Android-basert og utviklet av Cariad, VW-gruppens software-divisjon, og vil inneholde sin egen app-store for kjøp av tilleggsutstyr. Audi vil også tilby et gigantisk 88-tommers headup-display med AR-teknologi.
Bilen skal produseres ved Audis hovedanlegg i Ingolstadt, og herfra skal det komme en rekke nye modeller i årene fremover. Fra 2026 skal alle nye Audier være elbiler.