-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Spionbilder Audi Q6 e-tron
Lang rekkevidde og lynrask lading
Den skulle egentlig vært på markedet for lenge siden, men nå begynner i det minste Q6 e-tron å kaste sin tunge kamuflasje. Den kommer til Norge innen sommeren.
Som navnet indikerer skal den fylles nisjen mellom Q4 og Q8 e-tron, og som sine søsken kommer den i to karosseriformer – som SUV og Sportback. Vi ser begge på disse bildene. Det vil også komme potente varianter som kan få betegnelse SQ6 eller sågar RSQ6 e-tron.
Audi Q6 e-tron får mye til felles med den elektriske utgaven av Porsche Macan, begge er bygget på VW-gruppens nye PPE-plattform som skal brukes til mer påkostede elbiler fra gruppens mange merker.
800 volt
Det innebærer 800-volts arkitektur med mulighet for lynlading og store batteripakker som kan gi rekkevidde på 50 mil eller mer.
Audien skulle egentlig vært lansert i 2022 og Porschen i 2023, men begge er kraftig forsinket. Nå vet vi at Q6 e-tron skal lanseres sent første kvartal 2024 og at de første bilene kommer til landet innen sommeren, så kan vi spekulere i at Porschen dukker opp i Norge i løpet av høsten.
På våre ferske spionbilder er mye av den tunge kamuflasjen fjernet, så vi ser tydelig familielikheten med Q4 e-tron. Legg merke til at lysdesignet er nytt med kjørelys integrert i øvre del av de slanke hovedlyktene. Sjåføren kan endre signaturene til kjørelysene og baklyktene.
Nytt interiør
I forbindelse med høstens IAA fikk vi se hvordan interiøret i Q6 e-tron blir. Dashbordet domineres av et kurvet display vendt mot føreren som kombinerer et 11,9-tommers digitalt instrumentpanel med en 14,5-tommers infotainment-skjerm med touch-kontroll.
Infotainment-systemet er Android-basert og utviklet av Cariad, VW-gruppens software-divisjon, og vil inneholde sin egen app-store for kjøp av tilleggsutstyr. Audi vil også tilby et gigantisk 88-tommers headup-display med AR-teknologi.
Bilen skal produseres ved Audis hovedanlegg i Ingolstadt, og herfra skal det komme en rekke nye modeller i årene fremover. Fra 2026 skal alle nye Audier være elbiler.