-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
VW fra pumpedyse til Common Rail
Volkswagen-konsernet har allerede begynt å erstatte pumpedyse innsprøytningssystemer med Common Rail-systemer hos Audi, og resten av TDI-programmet vil bli faset ut fram til 2012, skriver Automotive News Europe.

Volkswagen har allerede gitt Siemens VDO ordre på omtrent halvparten av de common rail-enheter de vil trenge i framtiden. Dette er neppe Bosch glade for – både fordi det er de som har utviklet Common Rail og fordi Bosch bare i fjor leverte 1,8 millioner TDI-systemer til Volkswagen – 90 prosent av totalen.
Nå forsvinner en betydelig del av kaka over til rivalen Siemens VDO, som i fjor hadde en omsetning på 73 milliarder norske kroner, mens Bosch nådde 85 milliarder. Siemens-sjefen, Wolfgang Denel varslet allerede tidligere i år at konsernet innen kort tid vil passere Bosch som verdens største leverandør av bilelektronikk.
I mellomtiden lanserer Volkswagen-konsernet fortsatt nye TDI-modeller. Ny denne uka er en 2-liters TDI i Skoda Octavia RS (bildet). Og spørsmålet er om ikke den godt innarbeidede TDI-betegnelsen vil leve videre - selv om prinsippet for motorene blir et annet enn i dag.