-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ansiktsløft for Q2
Fire år etter lanseringen foretar Audi nå et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger av sin kompakte crossover.
Nå er ikke Q2 noen utpreget volumselger i Norge. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 94 av dem, mot 215 samme periode i fjor. Vi får se om den kommende oppgraderingen fører til mersalg, skjønt Q2 mangler et viktig element for suksess i Norge – elektrifisering.
Med målene 421 x 179 x 154 centimeter over en akselavstand på 260 cm er den mindre enn sin hovedkonkurrent, Mini Countryman, i alle retninger. Minien er det registrert 463 stykker av hittil i år, og hele 743 i samme periode i fjor. 99 prosent av disse er ladbare.
To alternativ motorer tilbys. Q2 35 TFSI har en 1,5-liters bensinmotor på 150 hestekrefter og maks dreiemoment på 250 Newtonmeter. Du kan velge mellom 6-trinns manuell eller 7-trinns DSG, begge gir 0-100 på 8,6 og toppfart på 218.
Q2 35 TDI har en 2,0-liters dieselmotor med like mange hester, men her en dreiemomentet på 360 Newtonmeter. Standard girkasse er 7-trinns S tronic og ytelsene er tilsvarende som i TFSI-utgaven. Ønsker du quattro må du velge dieselmotor.
Audi vil lansere den oppgraderte modellen i en spesialversjon med betegnelse «Edition One». Den tilbys i to lakkfarger, Apple green eller Arrow grey, har S line støtfanger i kontrastfarge og en stor takspoiler.
Speilhus og Audi-logoer er sortlakkerte, og 19-tommers felger og sportsunderstell inngår i pakken sammen med Matrix LED hovedlys.
Interiøret er basert på S line med sort taktrekk og kontrastsømmer i grått på setene. Pedalene og fothvileren er utført i rustfritt stål.
Regn med startpriser på rundt 400.000 kroner.