-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ansiktsløft for Q2
Fire år etter lanseringen foretar Audi nå et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger av sin kompakte crossover.
Nå er ikke Q2 noen utpreget volumselger i Norge. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 94 av dem, mot 215 samme periode i fjor. Vi får se om den kommende oppgraderingen fører til mersalg, skjønt Q2 mangler et viktig element for suksess i Norge – elektrifisering.
Med målene 421 x 179 x 154 centimeter over en akselavstand på 260 cm er den mindre enn sin hovedkonkurrent, Mini Countryman, i alle retninger. Minien er det registrert 463 stykker av hittil i år, og hele 743 i samme periode i fjor. 99 prosent av disse er ladbare.
To alternativ motorer tilbys. Q2 35 TFSI har en 1,5-liters bensinmotor på 150 hestekrefter og maks dreiemoment på 250 Newtonmeter. Du kan velge mellom 6-trinns manuell eller 7-trinns DSG, begge gir 0-100 på 8,6 og toppfart på 218.
Q2 35 TDI har en 2,0-liters dieselmotor med like mange hester, men her en dreiemomentet på 360 Newtonmeter. Standard girkasse er 7-trinns S tronic og ytelsene er tilsvarende som i TFSI-utgaven. Ønsker du quattro må du velge dieselmotor.
Audi vil lansere den oppgraderte modellen i en spesialversjon med betegnelse «Edition One». Den tilbys i to lakkfarger, Apple green eller Arrow grey, har S line støtfanger i kontrastfarge og en stor takspoiler.
Speilhus og Audi-logoer er sortlakkerte, og 19-tommers felger og sportsunderstell inngår i pakken sammen med Matrix LED hovedlys.
Interiøret er basert på S line med sort taktrekk og kontrastsømmer i grått på setene. Pedalene og fothvileren er utført i rustfritt stål.
Regn med startpriser på rundt 400.000 kroner.