-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Audi S4 4.2 quattro Avant: S for Smilemedisin
Tips til politikere som virkelig vil kapre stemmer før høstens valg
S4
S4
Først publisert i BIL 7/8-2005.
Før vi har vridd om tenningsnøkkelen og satt motor og gearkasse i jobb, er det bare de små detaljene som røper at vi ikke har med en vanlig familiebil å gjøre, slik som rutemønsteret i grillen, de to grove eksosrørene, antydningen til skjørt under dørene – og de diskrete S4-merkene foran og bak. Også innvendig finner vi stort sett et tradisjonelt A4-interiør, ikke en gang sportslige effekter som alu-pedaler har Audi lagt inn for å røpe at vi har med en versting å gjøre. Ellers er interiøret krydret med utstyrsdetaljer som navigasjon og TV. Og sittekomforten i skinn- og Alcantara-setene er utmerket.
At bilen byr på et skikkelig adrenalin-fraspark – den skvetter opp i 100 km/t i løpet av 6 sekunder fra stillestående takket være quattro og 344 hester – bringer raskt smilet frem mellom ørene. Velværet understrekes av en meget presis styring og en fin tiptronic-kasse med Sportknapp.
Vi anbefaler imidlertid at du stort sett sørger for å ha god asfalt under gummien, S4 er nemlig et glimrende eksempel på at det sportslige sjelden lar seg kombinere med det komfortable. Bilen er meget sportslig
satt opp og den er senket to centimeter i forhold til A4. Trikkeskinner og andre skarpe tverrskjøter er absolutt ingen god kombinasjon med det sportslige hjulopphenget og 18-tommere med dimensjon 235/40. Her finner du raskt ut om du har løse plomber...
Hvis du kan vise meg en eneste person som ikke gliser fra øre til øre når han lukker bildøra bak seg etter en tur bak rattet i Audi S4 – så vil jeg hevde at den personen er så blasert at vedkommende minst må ha en Porsche 911 Carrera S i bakhånd. I avis- og dagligspråket har det gått inflasjon i bruken av ordet sinnssykt. Sånn sett er det ikke noen overdrivelse å påstå at det er en sinnssyk opplevelse å kjøre Audi S4. Men i motsetning til andre raske og sportslige biler, for eksempel nettopp Porsche 911 Carrera eller Mercedes SLK, er S4 en fullverdig familiebil med rommelig bagasjeplass. Et lastevolum i underkant av 450 liter når alle setene er i bruk, dekker behovet for en vanlig ferietur. Hvis det er bare to som skal på hytta i helgen, og bakseteryggen dermed kan felles ned, er det mulig å ta med seg det nye kjøkkenskapet eller de to nye lenestolene.
Audi S4 burde vært obligatorisk medisin for alle som depper i hverdagen. Smilet er garantert på plass allerede etter første dose. Unngå for all del å se på prislappen, ellers er faren til stede for å synke ned i depresjonen igjen.
Audi S4 Avant:
Pris, basis: kr. 1.062.900,-
Pris, prøvekjørt: kr. 1.154.460,-
Motor: 8-sylindret V-motor. 4163 ccm. 253 kW (344 hk) v/7000 o/min. 410 Nm v/3500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 459 x 178 x 142 cm. Akselavstand: 264,8 cm. Egenvekt m/fører: 1830 kg. Tillatt totalvekt: 2305 kg.
Dekk: 235/40 Z R18, Conti Sport Contact 2.
Bagasjerom: 442 – 1184 liter (VDA).
Tankvolum: 63 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 5,9 sek
Toppfart: 250 km/t
Forbruk blandet kjøring: 1,23 l/mil
CO2-utslipp: 295 g/km