-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er neste Audi Q3
Audi er i ferd med å klargjøre neste generasjon Q3. Her er de første bildene av modellen under testing, samt en datamanipulasjon.
Den er en av de eldste bilene i Audis modellportefølje – dagens Q3 kom på markedet i 2011 – men fortsatt drøyer det et år før arvtageren er på markedet.
Dagens modell er basert på samme plattform som femte generasjon Golf, men nykommeren vil som en rekke andre modeller med tverrstilt motor fra VW-konsernet bygges på den fleksible MQB-plattformen som ligger under alt fra Audi TT til Skoda Kodiaq.
Plattformen byr på mange fordeler – som redusert vekt, mer innvendig plass og muligheten for hybridteknologi.
Mer plass
Andre generasjon Q3 vil ha omtrent samme fotavtrykk som dagens modell, men bredde og lengde økes med rundt fem centimeter. Dessuten strekkes akselavstanden tilsvarende.
Det betyr mer plass til passasjerer og bagasje, og det kan trengs i konkurranse med erkerival BMW X1 som «vokste innvendig» ved sitt generasjonsskifte for et par år siden, mye takket være overgang til ny plattform.
Designmessig kan vi regne med at Q3 vil følge i fotsporene til nye Q5, noe som innebærer en ny, mer kantete grill og slanke LED-lykter.
Innendørs blir endringen mer synlige med et helt nytt dashbord og senterkonsoll med mer vertikal layout. Audis virtuelle cockpit kommer selvsagt som alternativ til konvensjonelle instrumenter.
Ladbare varianter
Motorutvalget vil i startfasen bestå av bensin- og dieselmotorer, men en ladbar hybrid er neppe langt unna. Audi har jo allerede ulike løsninger for ladbare hybrider, men i Q3 blir det trolig kombinasjonen av 1,4-liters bensinmotor og elmotor.
Senere kan det også være aktuelt med en ren elbil basert på Q3, men neppe før rundt 2020 siden Audi først vil lansere modellen som trolig blir hetende Q6 e-tron når den lanseres i 2018.
Les også: Audi med nye Q-modeller
Toppmodell i serien blir RS Q3 med femsylindret motor på rundt 400 hester, resten av motorene er 1,5- og 2,0-liters bensin- og dieselbrenner.
Nye Audi Q3 kommer på markedet i 2018, så trolig skjer den internasjonale debuten i Genève våren 2018.