-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Enda mer muskler
Audi oppgraderer toppmodellene
Audi lanserer nå oppgraderte versjoner av RS6 Avant og RS7 Sportback. Om ønskelig kan begge sprenge 300 km/t-grensen.
Sterkere og raskere enn forgjengeren er en selvfølge i denne klassen hvor konkurrentene primært er BMW M og Mercedes-AMG.
Audi kan skilte med 630 hestekrefter og maks dreiemoment på 850 newtonmeter i både RS6 og RS7 – en økning på henholdsvis 30 hk og 50 Nm. V8-motoren har et slagvolum på fire liter og er utstyrt med biturbo og TFSI-teknologi.
Verdiene er ikke akkurat tilfeldige - Mercedes-AMG E63 har nemlig 612 hk og BMW M5 625 hk.
Audi sier de har redusert mengden isolasjon mellom motorrommet, interiøret og hekken for å sørge for en bedre lydopplevelse samtidig som det reduserer vekten til bilene med åtte kilogram. Men noen lettvektere er de ikke – RS6 Avant veier 2090 kg mens RS7 er 25 kg lettere.
Kreftene sendes gjennom en 8-trinns Tiptronic med raskere girskift til det permanente quattro-systemet med mekanisk senterdiff som i utgangspunktet fordeler effekten 40:60 mellom akslene.
Dersom behovet melder seg, kan inntil 70 prosent sendes til forhjulene og inntil 85 prosent til bakakselen.
Som standard er nye RS6 og RS7 utstyrt med 21-tommers felger med dekk i dimensjon 275/35. Ønsker du ekstra sportslige egenskaper, krysser du av for 22-tommere i 5Y-design som sørger for bedre kjøling av bremsene og redusert vekt.
Disse er rundt fem kilogram lettere enn 22-tommerne som leveres til de utgående RS-modellene, og 20 kg mindre ufjæret masse merkes ifølge Audi godt på gassresponsen.
En viktig detalj i denne sammenhengen er de nye Continental Sport Contact 7-dekkene i dimensjon 285/30 som gir bedre grep på både tørr og våt asfalt og reduserer understyringen i raske kurver.
RS Dynamic-pakke er standard på de nye RS-modellene. Den inkluderer blant annet maks fart på 280 km/t, dynamisk firehjulsstyring og sportsdiff på bakakselen.
Velger du RS Dynamic Pluss-pakken som inkluderer keramiske bremser, øker toppfarten til 305 km/t. Bremsene alene reduserer vekten med ytterligere 34 kg.
De nye RS-modellene kan leveres i 16 eksteriørfarger inkludert nykommere som Ascari Blue (metallic eller matt) og matt Dew Silver. Blå sømmer og detaljer i interiøret er en ny mulighet i tillegg til rødt og grått som tidligere.
Salget av nye RS6 Avant og RS7 Sportback starter i desember, og tysk pris er for begge 135.000 euro (fra 128.000 for forgjengeren). Her i landet må du regne med å bla opp nærmere to millioner for en ny RS6 eller RS7.