-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Luksus og muskler
Her er to muskuløse Audi-modeller av det romslige slaget. For enkelte kan det gi valgets kvaler.
La oss starte med S8 som ble knipset på Nordsløyfa under testing nylig.
Vi ser at bilen er blottet for kamuflasje, men det skyldes at det er innmaten som testes her – motor, transmisjon, chassis med mer. Skallet er en vanlig A8, og den er det jo ingen grunn til å kamuflere siden den har vært på markedet en stund.
Produksjonsutgaven av S8 vil heller ikke skille seg vesentlig fra en A8, for i dette segmentet er det få som ønsker noe prangende, de vil heller ha en muskelbil som ser ut som «en helt ordinær Audi».
Musklene hentes frem fra en 4,0-liters twin turbo V8 som mekanisk er ganske lik på de som sitter i for eksempel nye Porsche Panamera eller Cayenne.
Forrige generasjon S8 hadde også en 4.0 TFSI-motor med enten 520 eller 605 hestekrefter. Den nye vil tradisjonen tro få litt høyere effekt – det ryktes 540 til 650 hk.
En annen mulighet er at Audi kopierer drivlinjen i Porsche Panamera Tubo S E-Hybrid og lager en ladbar hybrid med enda mer effekt.
Quattro og 8-trinns automat er selvskrevne ingredienser.
Audi A7 Sportback er favoritten min blant Audis trio av luksuslimousiner. Her er den mest sportslige utgaven med betegnelse RS7.
Som for S8s del snakker vi også her om en fireliters, twin turbo V8, men med enda høyere effekt. En ordinær RS7 vil få rundt 650 hester, men det vil i tillegg komme en ladbar hybrid med nærmere 700.
Kreftene sendes gjennom en 8-trinns S-tronic girkasse og fordeles effektivt til de fire hjulene gjennom quattro-systemet. Vi snakker aks på under fire og toppfart på over tre … hundre.
Trolig er begge modellene på plass i markedet i løpet av 2019.