-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Luksus og muskler
Her er to muskuløse Audi-modeller av det romslige slaget. For enkelte kan det gi valgets kvaler.
La oss starte med S8 som ble knipset på Nordsløyfa under testing nylig.
Vi ser at bilen er blottet for kamuflasje, men det skyldes at det er innmaten som testes her – motor, transmisjon, chassis med mer. Skallet er en vanlig A8, og den er det jo ingen grunn til å kamuflere siden den har vært på markedet en stund.
Produksjonsutgaven av S8 vil heller ikke skille seg vesentlig fra en A8, for i dette segmentet er det få som ønsker noe prangende, de vil heller ha en muskelbil som ser ut som «en helt ordinær Audi».
Musklene hentes frem fra en 4,0-liters twin turbo V8 som mekanisk er ganske lik på de som sitter i for eksempel nye Porsche Panamera eller Cayenne.
Forrige generasjon S8 hadde også en 4.0 TFSI-motor med enten 520 eller 605 hestekrefter. Den nye vil tradisjonen tro få litt høyere effekt – det ryktes 540 til 650 hk.
En annen mulighet er at Audi kopierer drivlinjen i Porsche Panamera Tubo S E-Hybrid og lager en ladbar hybrid med enda mer effekt.
Quattro og 8-trinns automat er selvskrevne ingredienser.
Audi A7 Sportback er favoritten min blant Audis trio av luksuslimousiner. Her er den mest sportslige utgaven med betegnelse RS7.
Som for S8s del snakker vi også her om en fireliters, twin turbo V8, men med enda høyere effekt. En ordinær RS7 vil få rundt 650 hester, men det vil i tillegg komme en ladbar hybrid med nærmere 700.
Kreftene sendes gjennom en 8-trinns S-tronic girkasse og fordeles effektivt til de fire hjulene gjennom quattro-systemet. Vi snakker aks på under fire og toppfart på over tre … hundre.
Trolig er begge modellene på plass i markedet i løpet av 2019.