-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
ABT spriter opp TT
Selvsagt har tuningspesialistene hos ABT tatt for seg nye Audi TT. Resultatet er fire nye varianter med ekstra krutt og stilige detaljer.
Som kjent kommer nye TT i to basisversjoner. Den minste er utstyrt med en 2-liters TFSI-motor på 200 hk kombinert med drift på forhjulene. Blar du opp et par hundre tusen ekstra får du 3,2-liters sekser og quattro.
Men ABT mener bilen er så bra bygget at den kan utstyres med vesentlig mer pulver enn de opprinnelige 200, henholdsvis 250 hestekrefter. Aller råest er sportsbilen ABT TT-R som yter hele 355 hk og klarer null til hundre på 5,1 sekund (normalen er 5,9).
Ved å montere kompressor og endre motorstyringen får de den samme motoren til å yte 310 hk. 200-hesters TFSI-motoren kan de få til å yte 270 eller 240 hester avhengig av hvilke inngrep de gjør i motorstyringen.
I tillegg til å hente frem ekstra krefter tilbyr ABT også body kit som endrer bilens utseende. Resultatet er en sintere front og en mer fullkommen bakstuss med en spoiler som hele tiden er i funksjon. (En standard TT har en bakvinge som aktiveres automatisk i fart eller manuelt ved hjelp av en knapp på dashbordet.)
Fire blanke enderør passer perfekt inn i det sorte skjørtet og diffuseren nederst bak. Og som en prikk over ien anbefaler ABT sine spesialdesignede 19-tommere og SP1-dekk i dimensjon 255/35 ZR19.
De kan også tilby en hjulopphengning som er tilpasset økte ytelser.