-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nytt samleobjekt
Finale for Audi TT i USA
I Norge ble de siste nye TT-ene registrert i 2020, men den selges fortsatt mange steder. Nå nærmer seg slutten i USA, og det markeres med en TT Roadster Final Edition.
Det har lenge vært kjent at TT forsvinner med dagens generasjon. Det ligger en erstatning i Audis planer, men det eneste som er kjent om denne er at den blir elektrisk, og det er slett ikke sikkert at den vil benytte TT-betegnelsen.
En mulighet kan jo være å dele plattform og komponenter med Porsches elektriske 718 som er under utvikling, men derom foreligger ingen offisiell informasjon.
En spydspiss
Den originale Audi TT ble lansert i 1998, først som coupé, og betegnelsen stammer fra det legendariske TT Trophy-racet på Isle of Man hvor NSU og DKW som senere ble innlemmet i Audi-konsernet hadde stor suksess med sine tohjulinger.
Dagens TT, som er tredje generasjon, kom på markedet i 2014 og fikk en facelift i 2019. TT har vært en spydspiss for innføring av ny teknologi hos Audi, blant annet elektronisk justerbar hekkspoiler, digital cockpit og OLED-teknologi i baklyktene for å nevne noe.
Men nå bærer det ubønnhørlig mot de evige jaktmarker, og i USA markeres dette med TT Roadster Final Edition som skal bygges i et opplag på 50 eksemplarer. For å minnes originalen tilbys disse som originalen fra 1998 i Goodwood Green lakk.
Flashback
Interiøret er i Palomino Brown skinn som også trekker paralleller til originalen. Videre detaljer inkluderer grå kalesje, 20-tommers hjul, S Line eksteriørpakke og karbonfiber dekordetaljer i interiøret.
Bilen er utstyrt med 2,0-liters motor, firehjulsdrift og 7-trinns DSG-kasse og skal klare null til seksti miles på 5,5 sekunder.
Den får også noen detaljer fra TTS, som sportsseter, senket sport-chassis med magnetic ride dempere og dekk i dimensjon 255/30.
Audi USA har priset spesialversjonen til 68.895 dollar og det blir garantert rift om de 50 bilene.