-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nytt samleobjekt
Finale for Audi TT i USA
I Norge ble de siste nye TT-ene registrert i 2020, men den selges fortsatt mange steder. Nå nærmer seg slutten i USA, og det markeres med en TT Roadster Final Edition.
Det har lenge vært kjent at TT forsvinner med dagens generasjon. Det ligger en erstatning i Audis planer, men det eneste som er kjent om denne er at den blir elektrisk, og det er slett ikke sikkert at den vil benytte TT-betegnelsen.
En mulighet kan jo være å dele plattform og komponenter med Porsches elektriske 718 som er under utvikling, men derom foreligger ingen offisiell informasjon.
En spydspiss
Den originale Audi TT ble lansert i 1998, først som coupé, og betegnelsen stammer fra det legendariske TT Trophy-racet på Isle of Man hvor NSU og DKW som senere ble innlemmet i Audi-konsernet hadde stor suksess med sine tohjulinger.
Dagens TT, som er tredje generasjon, kom på markedet i 2014 og fikk en facelift i 2019. TT har vært en spydspiss for innføring av ny teknologi hos Audi, blant annet elektronisk justerbar hekkspoiler, digital cockpit og OLED-teknologi i baklyktene for å nevne noe.
Men nå bærer det ubønnhørlig mot de evige jaktmarker, og i USA markeres dette med TT Roadster Final Edition som skal bygges i et opplag på 50 eksemplarer. For å minnes originalen tilbys disse som originalen fra 1998 i Goodwood Green lakk.
Flashback
Interiøret er i Palomino Brown skinn som også trekker paralleller til originalen. Videre detaljer inkluderer grå kalesje, 20-tommers hjul, S Line eksteriørpakke og karbonfiber dekordetaljer i interiøret.
Bilen er utstyrt med 2,0-liters motor, firehjulsdrift og 7-trinns DSG-kasse og skal klare null til seksti miles på 5,5 sekunder.
Den får også noen detaljer fra TTS, som sportsseter, senket sport-chassis med magnetic ride dempere og dekk i dimensjon 255/30.
Audi USA har priset spesialversjonen til 68.895 dollar og det blir garantert rift om de 50 bilene.