-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Auris på trappene
En av Toyota Norges mest solgte modeller står foran et generasjonsskifte. Her er bilder av en godt kamuflert Auris.
Auris-navnet dukket første gang opp i 2007, men bilen var ikke stort annet enn en redesignet Corolla. Den fikk en facelift i 2009, og noen måneder senere kom også hybridutgaven som satte fart i salget.
I 2012 kom imidlertid dagens modell på markedet, først som femdørs kombikupe og noen måneder senere også som stasjonsvogn. Modellen ble raskt en suksess i Norge.
Mange tidligere Prius-kunder valgte nå i stedet Auris som så mer ut som en vanlig bil enn Prius. Salget fordelte seg ganske jevnt på de to karosseriformene.
I 2015 var Auris Toyotas mest solgte modell og nummer to totalt på OFV-statistikken, kun slått av den evige eneren Golf. I 2016 ble den slått av RAV4 og endte på femteplass totalt på den norske registreringsstatistikken.
Nå er snart tiden moden for et nytt generasjonsskifte, og her er bilder av en godt maskert bil på vintertest.
Bilen på bildene er en hybrid i dobbel forstand, siden den er satt sammen av biter fra både eksisterende modell og etterfølgeren.
Den nye modellen skal bygges på Toyotas nye TGNA-plattform som også ligger under nye Prius og den kompakte SUV-en C-HR.
De siste årene har så godt som alt Auris-salg dreid seg om hybridutgaven, og det er liten grunn til å forvente at noe annet skjer når den nye modellen etter hvert kommer på markedet. 6-7 års levetid er normalt i bilindustrien, så nykommeren er neppe mer enn et års tid unna.