-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Under hammeren:
Kommer Austin tilbake? Merket er solgt
Gøyal auksjon hos Iconic Auctioneers nylig. På den ene siden en Metro 6R4, på den andre siden: rettighetene til Austins merkevarenavn.
Begge deler er i slekt.
MG kom fra den delen av engelsk bilindustri som endte opp som Austin Rover Ltd. Og Austin var jo en av grunnsteinene i det etter hvert vaklevorne byggverket.
Det var British Leyland som satte i gang 6R4 programmet med noen ganske hårete biler som skulle herje i Gruppe B-klassen. FIA forlangte at 200 biler skulle produseres og i tillegg bygge BL 20 Evolution-modeller der det nesten ikke lå noen begrensninger på konstruktørene.
Sammen med Can Am banebilene er vel dette noe av det villeste som noensinne har konkurrert på fire hjul.
Kortvarig glede
Bilen som Iconic Auctioneers solgte for £ 425.500 er en av bare ni fabrikkbiler og har blant annet hatt Tony Pond bak rattet. Karrieren ble dessverre kort. Den ble skrudd sammen ved juletider 1985, men det som da het Austin Rover Group stoppet all rallyvirksomhet etter at en Ford hadde tatt livet av en tilskuer under Rally Portugal i 1986.
Siden da har den stått på Williams F1-museet (Williams var med på prosjektet) og har bare vist seg ute på korte presentasjoner.
Og så ble altså selskapsnavnet til Austin Rover Ltd. solgt, sammen med logo og rettigheter til nettadresser og mailadresser.
Gamle tegninger

I tillegg fulgte en rekke usorterte og ukatalogiserte konstruksjonstegninger datert fra 1967 til 1986. Deriblant en rekke tegninger som viste spesielle detaljer fra Metro 6R4 bilen.
Åpenbart rester fra en rekke skap og skuffer som bare er tømt sammen i en stor bunke. Noen flate, noen brettet, noen i ruller.
Denne skatten gikk for £6.600.
Det skal bli spennende å se hva den nye eieren får ut av dette.
Nok tegninger til å bygge originale deler? Eller interessant nok merkevarenavn til at vi snart får en ny Austin?
Austin-navnet ble faset ut fra 1988. Maestro og Montego var de siste bilene med Austin-logoen på plass.
Men så endte MG opp hos SAIC og jeg har alltid trodd at Austin-navnet fulgte med den gangen. Tok kanskje feil allikevel da?
