-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sola til Beijing
Lokalt blir dette den neste Sunny. Men bilen er meget viktigere enn som så: Nissan kaller den New Global Sedan.
Sunny er ikke noen hvilken som helst i Nissan-sammenheng. Sunny-modeller har kommet fra Nissan og Datsun og Samsung, og de har hatt modellnavn som Almera og Laurel og Pulsar (og prøv deg på den) Tsuru og har eksistert i hvert fall siden midten av 60-tallet.
Derfor er det hyggelig å kunne si at bildene fra Beijing viser noe som ser svært vellykket ut. Selv om den nå heter Sylphy der.
LES OGSÅ: Ny global Sunny
Hvordan 1,8-liters motoren og CVT’en og McPherson foran og torsjonsstag bak er, aner jeg selvfølgelig ikke – i hvert fall ikke når elementene er kombinert i denne nye installasjonen. Men det høres trygt og sikkert ut.
Og designmessig er heller ikke bilen noen sprudlende fantasi, men den er uhyre dyktig gjort. Vi snakker jo om en bil som skal nå kjernefamilien, og vi snakker en forholdsvis nøktern C-segment modell.
Den vil sikkert komme med en rekke andre karosseriformer enn denne firedørs sedanutgaven også, og vi kan trygt regne med at alle avartene allerede er klare og skåret over samme lest som denne. Så det er god grunn til å håpe på det beste.
Bilen ble vist som konsept allerede for to år siden, men nå er den altså i produksjon hos Nissans joint venture partner i Kina, DongFeng. Denne kombinasjonen solgte 1,25 millioner biler i Kina i fjor, i år er målet 1,35.
Men for Sunny, eller Sylphy – som den nå skal hete – er ambisjonene enda større. Med tiden kommer vi til å møte den, under ett eller annet navn, på til sammen 170 markeder over hele verden.