-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sola til Beijing
Lokalt blir dette den neste Sunny. Men bilen er meget viktigere enn som så: Nissan kaller den New Global Sedan.
Sunny er ikke noen hvilken som helst i Nissan-sammenheng. Sunny-modeller har kommet fra Nissan og Datsun og Samsung, og de har hatt modellnavn som Almera og Laurel og Pulsar (og prøv deg på den) Tsuru og har eksistert i hvert fall siden midten av 60-tallet.
Derfor er det hyggelig å kunne si at bildene fra Beijing viser noe som ser svært vellykket ut. Selv om den nå heter Sylphy der.
LES OGSÅ: Ny global Sunny
Hvordan 1,8-liters motoren og CVT’en og McPherson foran og torsjonsstag bak er, aner jeg selvfølgelig ikke – i hvert fall ikke når elementene er kombinert i denne nye installasjonen. Men det høres trygt og sikkert ut.
Og designmessig er heller ikke bilen noen sprudlende fantasi, men den er uhyre dyktig gjort. Vi snakker jo om en bil som skal nå kjernefamilien, og vi snakker en forholdsvis nøktern C-segment modell.
Den vil sikkert komme med en rekke andre karosseriformer enn denne firedørs sedanutgaven også, og vi kan trygt regne med at alle avartene allerede er klare og skåret over samme lest som denne. Så det er god grunn til å håpe på det beste.
Bilen ble vist som konsept allerede for to år siden, men nå er den altså i produksjon hos Nissans joint venture partner i Kina, DongFeng. Denne kombinasjonen solgte 1,25 millioner biler i Kina i fjor, i år er målet 1,35.
Men for Sunny, eller Sylphy – som den nå skal hete – er ambisjonene enda større. Med tiden kommer vi til å møte den, under ett eller annet navn, på til sammen 170 markeder over hele verden.