-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Plug-in for Kina
Jeg er kommet ut av tellingen, men vi får tro Volvo når de hevder at ingen andre premium-produsenter har større utvalg av plug-in hybrider.
For tre år lanserte Volvo sin første plug-in. V60 D6 Twin Engine kombinerte dieselmotor med elmotor, sågar med elektrisk firehjulsdrift. Bilen ble aldri noen volumselger i Norge, noe høy effekt og dertil hørende avgifter effektivt sørget for.
Nå er det kommet en litt mindre motorisert D5-utgave som bringer startprisen ned på rundt 500.000 kroner, så kanskje det kan medføre økt interesse. Tredje plug-in modell er nye XC90 som allerede fra lansering kommer i en T8 plug-in versjon, med bensin- og elmotor.
Når Shanghai Motor Show åpner neste uke, viser Volvo en modell som er skreddersydd for det kinesiske markedet. Og den skal selvsagt også bygges lokalt ved Chengdu-fabrikken til Volvo / Geely.
Unngår kø
S60L T6 Twin Engine har en toliters bensinmotor på 238 hk og en elmotor med 68 hk. Maks dreiemoment er henholdsvis 350 / 200 Newtonmeter.
Li-ion batteripakken på 11,2 kWh skal gi en potensiell rekkevidde på 53 kilometer med ren eldrift. Ifølge den såkalte EU-syklusen (NEDC) er CO2-utslippet 49 gram per kilometer.
I en by som Shanghai medfører det store fordeler. Der er det nemlig ingen selvfølge at man får registrert en vanlig bil, men må stå i kø for å kjøpe skilter som auksjoneres bort. Med en Volvo plug-in slipper man køen siden bilen er kategorisert som lavutslipps.
Selv om Volvo kan skryte av størst utvalg av plug-in modeller av samtlige produsenter, lover de minst to nye modeller hvert år femover.