-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Forsinket XC90?
Også til Trondheim!
Han var fornøyd, en venn av BIL, som fortalte hvordan han ikke hadde sluppet inn i Volvos XC90 på bilutstillingen på Lillestrøm. Men nå ser det ut til at han må vente på leveringen, dersom han ville ha kjøpt den!
Vår venn, du bør tro det for dette er sant, hadde fløyet til Detroit i januar, for å se den nye modellen som han hadde hørt skulle debutere der. For dette, trodde han, var en bil han skulle ha.
Der slapp han selvfølgelig ikke inn, den sto der som en halvferdig mock-up. Men han så og hørte nok til at det styrket hans plan om å kjøpe en. Så fikk han beskjed fra sin lokale forhandler om at bilen skulle introduseres på Lillestrøm. Han fløy ned, midt i en travel arbeidsuke, og gledet seg til å få bekreftet at han fikk sine lange ben inn under rattet.
Låst!
Men låst, virkelig? Beskjed ikke bare fra høyeste hold, men fra noen svensker! Interiøret var nemlig ikke klart, og da hjalp det ikke om han bare skulle sjekke målene.
Kom igjen om noen måneder!
Så hang han rundt der da, vi prøvde å hjelpe ham, men nei – låst! Inntil en av Norges desiderte næringslivstopper dukket opp. Plutselig ble dørene åpnet som av magi. Vår mann fikk også sette seg inn da, som nummer to. Men han var ikke veldig imponert over at det var et tryne som måtte til før betjeningen fikk frem nøkkelen. Lysten på en Volvo var sterkt dalende.
Men nå ser det ut som har får ekstra betenkningtid. I Tyskland har Volvo fortalt at i stedet for november-introduksjon vil ikke modellen komme på markedet før godt utpå nyåret. Den ene grunnen som oppgis er at Volvo etterstreber maksimal kvalitet – med andre ord at den ikke er oppnådd enda. Den andre grunnen er at produksjonen i første omgang må rettes mot USA som er denne modellens viktigste marked. Slår man de to forklaringene sammen høres det ut som om USA kan klare seg med dagens kvalitetsnivå.