-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Satser økt tilstrømming
Klassisk på Automechanika
Automechanika, den store bransjemessen i Frankfurt, finner stadig nye fagområder som gjør at de kan hente inn enda flere utstillere. Og forhåpentlig også flere besøkende.
Det nyeste tilskuddet, som egentlig er ganske logisk, er klassiske biler.
Mottoet er «Where passion meets business” og det er åpenbart at det kan bli stadig mer business på dette feltet.
Ved inngangen til fjoråret var 1,2 prosent av alle registrerte kjøretøy i Tyskland såkalte Oldtimers. Det vil si nesten 800.000 hvorav 705.000 var biler. Veksten i denne gruppen var på 8,4 prosent – langt mer enn totalmarkedet øker.
Populær østtysker
Vi ser det på kuriøse innslag fra bestanden også. I fjor vokste tysk bilbestand med 0,7 prosent. Men antall Trabanter vokste med 1,7 prosent, til totalt 41.000 biler. Bilen ble sist produsert i 1991!
Disse bilene trenger deler, reparasjoner og vedlikehold, og kompetente fagfolk blir det stadig større etterspørsel etter. Samtidig som bilfabrikkene selv stadig oftere oppretter sin egen «klassisk» avdeling.
Det tyske bilbransjeforbundet har for lengst etablert en egen klassisk gruppe.
Det er dette markedet Automechanika gjerne vil speile, og det er åpenbart de har truffet en nerve.
Stor interesse
Arrangørene forteller at det er allerede 300 utstillere som har meldt seg på under dette fagområdet. De kommer til å bli plassert i tre produktområder: Deler og komponenter, Diagnose og reparasjoner, og Skade og lakk.
Standene vil bli spesielt merket, akkurat som man i sin tid merket de utstillerne som konsentrerte seg om lastebiler og tungt utstyr.
I tillegg til den faglige delen, vil det ble utstilling av samlerbiler, det blir workshops og spesielle demonstrasjoner og podcasts med klassisk som tema. Det spesielle nederlandske lærlingeopplegget, Talent4Classic, vil også bli presentert.
Samtidig som dette vil bli en spennende bransje-presentasjon, kan man også se på innslaget som et sterkt bidrag i den offentlige diskusjonen nå som stadig flere frykter at det nye End of Life direktivet betyr slutten for gamle biler på skilt.
Automechanika finner sted fra 10. til 14. september.