-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS

Kommer til sommeren
Liten el-Jeep kan bli storselger
VW ID.BUZZ var på forhånd regnet som soleklar favoritt i konkurransen «Årets Bil 2023», men Jeep ville det annerledes og sikret tittelen med elektriske Avenger. Den lille polskbygde Jeepen kommer til sommeren og prises hyggelig fra 339.900 kroner.
Prisen på Jeep Avenger levert i Oslo er nå klar:
*
339.900 kroner for Longitude.
*
369.900 kroner for Altitude.
*
389.900 kroner for Summit.
Kombinasjonen av SUV, tøft utseende, sterkt varemerke og elektrisk drift kan gjøre Avenger til en populær bil for dem som klarer seg med en 4,08 meter lang småbil. Jeep-konseptet inneholder normalt framkommelighet dit ingen trodde det skulle være mulig å kjøre.
Ikke 4x4
Men det gjelder ikke for Avenger, som i likhet med alle de elektriske små- og kompakte bilene fra Stellantis, kun trekker på forhjulene. Forklaringen ligger i at bilen deler plattform med flere fossilbiler. Avenger skal også produseres med mild hybrid bensinteknologi, men den varianten er helt uaktuell i Norge.
Avenger er en av få Jeep-modeller som ikke planlegges solgt i USA.
Mer kraft – bedre rekkevidde
Avenger har mye til felles med nylanserte DS 3 e-Tense. De to er omtrent like store, er godt utstyrt selv i grunnversjon og deler den oppgraderte teknologien med batterikapasitet økt til 50 kWt netto (54 kWt brutto) og maksimal motoreffekt økt fra 136 til 156 hk i sportmodus.
I normalprogrammet yter motoren 109 hk og i spareprogrammet 82 hk, men all effekt er tilgjengelig ved fullt pådrag uansett valgt program. Pakken inneholder også egne kjøreprogram for «snow», «mud» og «sand».
Rekkevidde oppgis til rundt 400 km med WLTP-energiforbruk på 12,5 kWt. Egenvekt oppgis til 1536 kg.
Til Norge leveres alle bilene med varmepumpe, 100 kW DC-ladefart og inntil 11 kW AC-ladefart.
Tar seg likevel fram
Men en Jeep hadde ikke vært Jeep – selv uten 4x4 – om den ikke hadde tatt seg bedre fram på dårlige veier enn andre mer normalt bygde biler. Bakkeklaring på 20 cm og 23 cm vadedybde hjelper, og terrengangrepsvinkel foran og bak på henholdsvis 20 og 32 grader gjør susen.
Førerskjermen kompletteres med en 10,25 tommer stor berøringsskjerm. Interiøret i Avenger er tilpasset aktiv bruk, og totalt har fører og passasjerer tilgang på 34 liter med oppbevaringsplass inne i bilen.
Jeep Avenger
Pris fra | Kr. 339 900 |
Pris toppmodell | Kr. 389 900 |
Motortype | Elektrisk |
Motor foran | 156 hk/260 Nm |
Motor bak | Ingen |
Batteri (netto/brutto) | 50/54 kWt |
Lading DC/AC | 100/11 kW |
Drivlinje | 1A, forhjulsdrift |
0-100 km/t | 9,0 sekuner |
Toppfart | 150 km/t |
CO2/NOx | 0 g/km |
Strømforbruk | 12,5 kWt |
Rekkevidde (WLTP) | 390 - 404 km |
Dimensjoner (L/B/H) | 408/178/153 cm |
Akselavstand | 256 cm |
Bilvekt | 1 536 kg |
Bakkeklaring | 20,1 cm |
Vadedybde | 23,0 cm |
Tilhengervekt | 0 kg |
Bagasjerom foran | Ingen |
Bagasjerom bak | 355 - 1 250 liter |
Garanti/km | 5 år/100 000 km |
Batterigaranti/km | 8 år/160 000 km |
Miljøklasse | A |
Euro NCAP | Ikke testet |
Kilde: Produsent |