-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Avensis mot slutten?
Stadig flere velger SUV fremfor en tradisjonell familiebil. Det kan medføre at tidligere volumselgere går ut av produksjon.

Toyota har tidligere uttalt at de skal ha hybridmodeller i alle segmenter innen 2020.
Automotive News Europe har intervjuet toppsjefen for Toyota i Europa, Didier Leroy. På spørsmål om det kommer en hybrid Avensis svarer Leroy et klart nei.
Men på spørsmål om Toyota planlegger å lansere en hybridmodell i dette segmentet i løpet av de neste syv årene, er svaret et like klart ja.
Leroy utdyper svaret med å si at Toyota må ta en avgjørelse på om de skal utvikle en Europa-spesifikk modell i dette segmentet, eller tilby en mer global modell.
Kun Europa
I Vest-Europa er mellomklassen på vei mot sitt laveste salgsår i vårt årtusen. Trolig ender totalmarkedet på under en halv million biler, mens det i 2011 ble solgt over 800.000 biler i segmentet.
Et eksempel på hvor vanskelig dette segmentet er, er at Ford har utsatt Europa-lanseringen av en ny Mondeo med to år, mens modellen har vært på markedet en god stund i USA under navnet Fusion.
Fords policy er at flest mulig modeller skal være globale, og det er mulig Toyota slår inn på en tilsvarende linje.
Nesten halvert
Ifølge IHS produserte Toyota 36.482 Avensis i England i 2013, mens tilsvarende tall for Auris var 143.000. En annen viktig modell for Toyota er Camry som ikke selges i Norge, men som i USA alene ble solgt i over 400.000 eksemplarer i 2013. Den leveres også som hybrid.
Tilsvarende trend i Norge
Markedet for mellomklassen er krympet betydelig de siste årene, til fordel for SUV-er og kompaktklassen. I 2008 utgjorde segmentet 27,6 % av alle nye biler registrert, mens andelen i fjor var sunket til 15,6 % ifølge data fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.
- Vi kan ikke gi detaljerte opplysninger om fremtidige produktplaner, heller ikke for Avensis, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge.
- Modellen står på programmet vårt videre i overskuelig fremtid, og det vil også komme nye hybrider i årene fremover.