-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Det var egentlig lett å velge blant de fem testbilene. Xantia skilte seg ut positivt på de fleste områder. Den har god komfort, sikre kjøreegenskaper, et fjæringssystem som passer ypperlig i stasjonsvognsammenheng, og den er rommelig. Dessuten har Citroën forbedret finishen, og Xantia gir i dag en kvalitetsinntrykk fullt på høyde med sine tyske og japanske konkurrenter.
Når det gjelder plass, er det Passat som seiler opp som argeste konkurrent til Xantia. Dersom ikke plass er av vesentlig betydning og en fleksibel bagasjeromløsning viktigste argument for å kjøpe stasjonsvogn, er Vectra også et meget attraktivt og billigere alternativ. Begge tyskerne preges av gjennomtenkte løsninger og er praktiske i bruk, men mangler den karakteren Xantia tross alt fremviser.
For den som vil ha en stasjonsvogn med sportslig karakter, er Primera absolutt et nærmere bekjentskap verdig. Men her er komforten for dårlig. Ikke bare er den fastere i fjæring og demping enn konkurrentene, støynivået er også betydelig høyere spesielt på grov asfalt.
Er komfort og plass viktigste kriterier, kommer du ikke utenom Avensis. Interiøret er testens kjedeligste, men eksteriøret tåler absolutt nærmere granskning, og komforten – ja den er førsteklasses når det gjelder både sittekomfort, støy og fjæringskomfort. Kjøreegenskapene og kjørefølelsen lider, men med denne prisen er Avensis en utfordrer som en vanskelig kommer utenom.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data