-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Konklusjon
Det var egentlig lett å velge blant de fem testbilene. Xantia skilte seg ut positivt på de fleste områder. Den har god komfort, sikre kjøreegenskaper, et fjæringssystem som passer ypperlig i stasjonsvognsammenheng, og den er rommelig. Dessuten har Citroën forbedret finishen, og Xantia gir i dag en kvalitetsinntrykk fullt på høyde med sine tyske og japanske konkurrenter.
Når det gjelder plass, er det Passat som seiler opp som argeste konkurrent til Xantia. Dersom ikke plass er av vesentlig betydning og en fleksibel bagasjeromløsning viktigste argument for å kjøpe stasjonsvogn, er Vectra også et meget attraktivt og billigere alternativ. Begge tyskerne preges av gjennomtenkte løsninger og er praktiske i bruk, men mangler den karakteren Xantia tross alt fremviser.
For den som vil ha en stasjonsvogn med sportslig karakter, er Primera absolutt et nærmere bekjentskap verdig. Men her er komforten for dårlig. Ikke bare er den fastere i fjæring og demping enn konkurrentene, støynivået er også betydelig høyere spesielt på grov asfalt.
Er komfort og plass viktigste kriterier, kommer du ikke utenom Avensis. Interiøret er testens kjedeligste, men eksteriøret tåler absolutt nærmere granskning, og komforten – ja den er førsteklasses når det gjelder både sittekomfort, støy og fjæringskomfort. Kjøreegenskapene og kjørefølelsen lider, men med denne prisen er Avensis en utfordrer som en vanskelig kommer utenom.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data