-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Avensis på vei
Dette er modellen Toyota-forhandlerne venter sårt på. Og fortsatt må de smøre seg med tålmodighet nærmere et år til før de kan mate sultne Avensis-kunder.
Sunn fornuft
Nå er vel ikke Avensis en modell som i særlig grad appellerer til entusiastene iblant oss – den velges mer med hjerne enn med hjerte.
Men selv om det har strømmet på med nye konkurrenter, har Toyotas forhandlerkorps klart å opprettholde salget av modellen på et prisverdig høyt nivå.
I fjor var Avensis nummer tre blant de mest solgte bilmodellene i Norge (i følge registreringsstatistikken fra OFV). I første kvartal 2008 har den ramlet til sjetteplass (ned 50 %), og avstanden til klasseledende Mondeo og Passat øker.
Flere valg
Som dagens modell kommer også neste generasjon Avensis i flere karosseriformer. Her har Carparazzi knipset bilder av sedan og stasjonsvogn under testing på Nürburgring.
Selv om det ikke er bekreftet fra offisielt hold, tyder mye på at det også i fremtiden er plass til en 5-dørs kombikupe i utvalget.
På tross av god kamuflasje må vi anta at nye Avensis blir større og får mer lastekapasitet enn sin forgjenger – det er jo i stor grad her skoen trykker.
Vi får også håpe at designavdelingen får boltre seg med noen mer spennende grep enn de gjort på nye Toyota-modeller de siste årene, men mye tyder vel på at så ikke er tilfelle.
Sen ankomst
Bilen skal lanseres i slutten av 2008, men noe volum å snakke om blir det neppe før i 2009.
Trauste Toyota-kunder som ikke er så opptatt av det nyeste, vil nok kunne sikre seg gode tilbud på dagens modell etter hvert som den nærmer seg utfasing.
2008 er et hvileår for Toyota med hensyn til nye modeller, men de lover å komme meget sterkt i 2009. Ny Avensis blir et av deres viktigste kort i kampen om markedsandeler.