-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Statsbudsjettet:
Dobbel avgiftssmell for dyre elbiler
I regjeringens forslag til statsbudsjett er det som forventet lagt moms på elbiler over 500.000 kroner. Men i tillegg kom en avgift få hadde forutsett.
Klarer du deg med en elbil til under 500.000 kroner har du ikke noe å frykte i det fremlagte forslaget, men for dyrere elbiler må du betale moms av det beløpet som overstiger 500.000.
Det betyr for eksempel at en elbil til kr 800.000 får et momstillegg på 75.000 kroner.
Men regjeringen hadde også et annet avgiftskort i ermet – de innfører en vektavgift på kr 12,50 per kilo for alle biler, uansett drivlinje. Avgiften har et bunnfradrag på 500 kg, så en bil som veier 1500 kg vil få en vektavgift på kr 12.500.
Andre skjerpelser for elbilene er at de får tilsvarende omregistreringsavgift som øvrige personbiler, og de som har elbil som firmabil får ikke lenger fradraget på 20 prosent i skattegrunnlaget.
Alle fossilbiler, inkludert hybrider, får den samme vektavgifter på kr 12,50 per kg og i tillegg økes engangsavgiften på CO2-komponenten med 20 prosent.
Ladbare hybrider får mindre avgiftsfradrag enn i dag, men vil fortsatt komme gunstigere ut enn rene bensin- og dieselbiler.
Hos vår søsterpublikasjon BilNytt.no finner du oppdatert AVGIFTSKALKULATOR som viser hvilket tillegg de ulike modellene får dersom forslaget vedtas.