-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

NIOs lille på vei til Europa
Den lille NIOen. Firefly som den skal hete, debuterte på NIO-dagen, den 21. desember. Og er på vei til Europa i løpet av et kvartal blir det sagt.
Bilen ser utvilsomt søt ut (men det gjorde jo Honda e også – og hvor er det blitt av den?).
Og den er bygget til et nytt segment som hittil har vært dårlig betjent, både i Kina og i Europa – nemlig de moderne batterielektriske, godt utstyrte og urbant orienterte, som ikke skal koste mer enn at en vanlig byboer har råd til den.
Dette er i hvert fall NIOs forretningsplan for den, og her blir det ingen kannibalisme. NIO har ikke noe tilsvarende i sin katalog.
Noen millimeter over fire meter lang, 1781 mm bred og 1557 høy sier statiske data, med en akselavstand på 2615 m.
For ikke å snakke om: til en pris som tilsvarer en elektriske Mini med alle avslagene som er ute og går i Kina nå.
Lett er den ikke: den mangler 8 kg på halvannet tonn. Og skal klare 150 km/t.
Først og fremst ved hjelp av et batteri, hentet fra katalogen til NIOs eget XPT-divisjon.
Batteriet er derimot nytt. Jernsulfat fra Sunwoda – første gang de har levert til NIO. Da de for alvor gikk vekk fra telefonbatterier for å konsentrere seg om bil, gikk NIO-sjefen, William Li, inn med mye kapital i det nye selskapet.

Hvor stort batteriet er, aner jeg ikke, det kommer sikkert beskjed om det før vi har bilen i butikken på Karl Johan.
Hvis den virkelig kommer med det første da. Deutsche Bank regner med at det skal produseres ikke flere enn 8.000 Fireflies i år. NIO selv sier at de har fått et sekssifret registrerte interessenter på bilen i løpet av de første 72 timene etter lansering.

I løpet av dette året skal NIO levere oppunder en halv millioner biler. Deutsche Bank regner med at 223.000 av dem blir NIO og 219.000 skal bli det nye undermerket Onvo – det som opprinnelig het Alps og som ble lansert den 28. september, her går det fort i svingene. Og altså bare 8.000 Firefly.
Nå får vi la kineserne få litt fred frem til nyttåret som månen har bestemt skal finne sted den 29. januar i år.
Etter det tar livet seg opp igjen, og vi kommer nok til å få de detaljene vi trenger om den nye Lampyriaden.
