-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

NIOs lille på vei til Europa
Den lille NIOen. Firefly som den skal hete, debuterte på NIO-dagen, den 21. desember. Og er på vei til Europa i løpet av et kvartal blir det sagt.
Bilen ser utvilsomt søt ut (men det gjorde jo Honda e også – og hvor er det blitt av den?).
Og den er bygget til et nytt segment som hittil har vært dårlig betjent, både i Kina og i Europa – nemlig de moderne batterielektriske, godt utstyrte og urbant orienterte, som ikke skal koste mer enn at en vanlig byboer har råd til den.
Dette er i hvert fall NIOs forretningsplan for den, og her blir det ingen kannibalisme. NIO har ikke noe tilsvarende i sin katalog.
Noen millimeter over fire meter lang, 1781 mm bred og 1557 høy sier statiske data, med en akselavstand på 2615 m.
For ikke å snakke om: til en pris som tilsvarer en elektriske Mini med alle avslagene som er ute og går i Kina nå.
Lett er den ikke: den mangler 8 kg på halvannet tonn. Og skal klare 150 km/t.
Først og fremst ved hjelp av et batteri, hentet fra katalogen til NIOs eget XPT-divisjon.
Batteriet er derimot nytt. Jernsulfat fra Sunwoda – første gang de har levert til NIO. Da de for alvor gikk vekk fra telefonbatterier for å konsentrere seg om bil, gikk NIO-sjefen, William Li, inn med mye kapital i det nye selskapet.

Hvor stort batteriet er, aner jeg ikke, det kommer sikkert beskjed om det før vi har bilen i butikken på Karl Johan.
Hvis den virkelig kommer med det første da. Deutsche Bank regner med at det skal produseres ikke flere enn 8.000 Fireflies i år. NIO selv sier at de har fått et sekssifret registrerte interessenter på bilen i løpet av de første 72 timene etter lansering.

I løpet av dette året skal NIO levere oppunder en halv millioner biler. Deutsche Bank regner med at 223.000 av dem blir NIO og 219.000 skal bli det nye undermerket Onvo – det som opprinnelig het Alps og som ble lansert den 28. september, her går det fort i svingene. Og altså bare 8.000 Firefly.
Nå får vi la kineserne få litt fred frem til nyttåret som månen har bestemt skal finne sted den 29. januar i år.
Etter det tar livet seg opp igjen, og vi kommer nok til å få de detaljene vi trenger om den nye Lampyriaden.
