-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Klassiker gjenoppstår
MGB i nye versjoner
Hva skal man si om Frontline Cars? På den ene siden restaurerer de, og bygger om, MG-modeller fra den tiden vi snakker Midget og MGB. På den annen side er et av ombyggingstilbudene å rive ut hele drivlinjen og erstatte den med batterier og elmotorer.
LE60 heter en versjon Frontline har av MGB.
Det er stort sett MGB GT de bruker, det faste taket gjør hele bilen stivere enn den åpne utgaven. Men det hindrer dem ikke i å by på en og annen Roadster også.
Dels kan de gi deg en originalutgave, men restaurert og med en rekke moderne detaljer som gjør den både mer kjørbar og mer pålitelig.
Klassisk engelsk oljedrypp på garasjegulvet er det blitt slutt på, for å si det slik.
Og dels tar de GT-modeller, river ut drivlinjen og installerer en 4,8-liters Rover V8-motor (den som opprinnelig startet som en Buick), sammen med en femtrinns Mazda-kasse.
Et Quaife-differensial som gjør det enklere å plate momentet ned i bakken er også med i denne pakken.
375 hk holder til 260 km/t, mer enn noen MGB opprinnelig drømte om da den var ny for 60 år siden.
Elektrisk
Men den mest radikale modellen er den de har døpt BEE.
Her er det ikke noen drikkfeldig forbrenningsmotor som har endt under panseret, nei. Den eneste direkte forbindelsen vi har med fossilalderen er transmisjonen.
Frontline bruker den samme femtrinns Mazda-girkassen de bruker i alle sin andre ombygninger også. Grunnen er at den holder både til høye og brå dreiemoment og ikke burde ha et problem med BEE-modellens 270 hk.
Her kommer toppen av dreiemomentet ved hele 9.000 omdreininger, så det kan godt være at dette blir morsommere å kjøre enn en vanlig radiobil på tivoli.
Batteriet er på 40 kWt som skal kunne gi en rekkevidde på nesten 200 km.
Nå tror jeg kanskje ikke man skal bruke de kilometerne for å kjøre til det neste klubbmøtet ved Biri – det kan godt være at noen andre i entusiastklubbene syns det er synd å betale mange penger for å ødelegge nok en klassisk MG.
Lav vekt
På den annen side – ombyggingen betyr enda en MGB som ikke bare er holdt i live, men som også er såpass klar til å delta i dagens sanitiziterte bilmiljø at du kan kjøre den uten dårlig samvittighet i lang tid fremover uten å få miljøpekefinger-tilsnakk.
La meg føye til at en opprinnelig MGB GT veier cirka 1100 kg.
Ingeniørene hos Frontline har klart å bygge en batterielektrisk sportsbil med respektable ytelser som bare veier 1186 kg.
Tatt i betraktning at en Abarth 500e veier 1410 kg, er det kanskje mulig å si noe fordelaktig om denne retromodellen allikevel.
Du kan i hvert fall ikke se utenpå at den er herjet med.