-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Lang E for Kina
Kvelden før bilutstillingen i Beijing åpner, benytter Mercedes til å avduke en ny bil som er skreddersydd for kresne kinesere.
Kinesere elsker biler som er ekstra lange, slik at de i tillegg til å kjøre selv, kan bli sjåføret rundt. Derfor lager mange produsenter lange utgaver spesielt for dette markedet.
Nå er jo ikke Kina med sine nesten 1,4 milliarder innbyggere akkurat noe nisjemarked, det er lenge siden de inntok førsteplassen som verdens største bilmarked. Selvsagt strekker man seg, bokstavelig talt, langt for å nå et slikt publikum.
I dag har Mercedes-Benz avduket sin kinesiskbygde, forlengede E-Klasse. Den måler 5.063 mm fra A til Å med en akselavstand på 3.079 mm – begge mål 140 mm lengre enn i standardutgaven.
Baksetekomfort
Nesten hele den ekstra lengden (134 mm) kommer baksetepassasjerene til gode. I tillegg kan de kose seg i luksuriøse seter med masse justeringsmuligheter, med audiovisuell underholdning av ymse slag.
Mercedes tilbyr den lange E-klassen i to designspråk, som saloon og sport saloon. Førstnevnte har den klassiske rillen med stjerna på panseret, mens sportsutgaven har en stor stjerne inkorporert i selve grillen.
Det sies ikke noe spesifikt om motorer, men vi kan vel anta at det fins et utvalg som tilfredsstiller kinesisk smak også på dette feltet.
Utstyr skal det heller ikke skorte på, listen over tilgjengelig luksus og komfort er lang. Den inneholder blant annet interiørbelysning i 64 farger slik at man kan tilpasse lyset til den atmosfæren man ønsker.