-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Rolls-Royce til Goodwood
Når BMW senere i dag skal fortelle om sine Rolls-planer, regner Financial Times med at tyskerne skal fortelle at den nye fabrikken skal ligge på området til Lord March – de fleste forbinder vel Goodwood-navnet med engelsk bil og motorsport.

Morsom diskusjon akkurat det, men realitetene nå er at da Ferdinand Piëch kjøpte bildelen til Rolls-Royce trodde han at det var det han hadde kjøpt. Siden han ikke hadde lest den lille skriften, var det litt overraskende da han oppdaget at Rolls-navnet faktisk tilhørte BMW. Så ble de to tyskerne enige om en overgangsordning der VW betjener begge merkenavnene frem til 2003, da splitter de.
Denne perioden er vel kanskje ikke spesielt vellykket, man kan forstå det om VW er litt halvhjertet i sine markedsføringsinnsatser. I fjor sank den samlede produksjonen av de to merkene fra 1600 enheter til 1510, hvorav 439 hadde Rolls-radiatoren.
Planene er imidlertid friske, VW sier de skal bygge 5000 Bentleyer årlig om fem år, mens BMW sier at de skal bygge 1000 Rollere hvert år fra en ny fabrikk.
Som altså later til å skulle bli bygget på Goodwood-området, en helligdom for alle engelske bilromantikere. En av de første etterkrigsbanene i England, der den nåværende Lord March har sørget for en fantastisk gjenoppliving av motorsport-tradisjonene, ved å arrangere to nostalgi-stevner av enorme dimensjoner hvert år.
Sannsynligvis vil BMW kunne gjøre dette til et skikkelig sympati-jippo etter at de forholdsvis klossete kvittet seg med Rover. Uansett så er en investering på 50-100 millioner pund, og oppbygging av 1000 plasser for vel kvalifisert arbeidskraft seriøse argumenter.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no