-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

The Little Car Company
Nostalgisk bybil fra Bentley
For en herlig overraskelse. I en tid der Superbilene blir stadig mer hyper, og alt under 1000 hk er for pingler, lanserer Bentley sin treigeste bil noensinne.
Det er selvfølgelig noe mer med denne historien enn at den nyeste Bentleyen har en toppfart på under 80 km/t.
Den er altså ikke en gang lovlig på motorveien!
Basert på originalen
Bentley lånte lekebilprodusenten sin egen originale 1929 Blower Bentley, Team Car #2 fra Le Mans 1930, og The Little Car Company har tatt det derfra med full teknisk backing fra Bentley. Og denne gangen var det meningen fra starten å bygge en bil som kunne registreres for landeveien.
Den er bygget i skala 8:10 – derfor er det gjort noen praktiske endringer i forhold til utgangspunktet.
Duncan Gray har ansvar for salg hos TLCC og sier at 85% målestokken ble valgt fordi det var den mest praktiske hvis bilen skulle kunne brukes til hverdags.
Tandem
For eksempel er original-Bloweren en to-seter. Det er denne også, men for at det skal bli plass til to er de plassert etter hverandre – ellers hadde det blitt veldig hofte&skulder-trangt.4
Ved første blikk ser den særdeles genuin ut, og det finnes ikke en vulgær detalj. Brembo skivebremser er på en eller annen underlig måte harmonisk integrert i det hele – som for å fortelle deg at dersom de hadde vært tilgjengelig i 1929, er det ingen tvil om at W.O. Bentley ville brukt dem.
Interiøret ligger også tett opp til originalen. Så tett at den pumpen du brukte for å vedlikeholde trykket i bensintanken er nå velgeren for kjøremodus. Og DPR-velgeren er den opprinnelige tenningsinnstillingshendelen på rattet.
Elektrisk
Det har selvfølgelig skjedd endringer i fremad-marsj avdelingen også. Originalen hadde en 4,5 liters firesylindret rekkemotor som med en mektig kompressor ga 240 hk.
Dagens utgave har en V48 – sorry, en 48-volts motor på 20 hk. Ladekontakten er midt i fronten på den mektige kompressor-dummyen.
Citroën AMI, Renault Twizy prestasjoner og en L7e-bil på typing-dokumentet.
Den måler 370 centimeter og er 150 cm bred.
Seler, blinklys og skikkelige lykter selvfølgelig, pluss moderne komfort som USB-kontakt og display for både sat.nav. og ryggekamera.
I første omgangs skal TLCC bygge 99 eksemplarer av denne med de originale fargene, Union Jack flagget og andre detaljer som hører til Le Mans-bilen.
Den er listepriset til £ 90.000. 14 ganger mer enn for en Citroën AMI, men litt billigere enn en original Blower Bentley. Bentleys egen original er forsikret for 25 millioner pund!