-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ingen kjappere?
Ifølge Bentley er dette verdens raskeste fireseters cabriolet. Den debuterer i Detroit om et par uker.
Selvsagt må den britiske luksusbilprodusenten i tysk eie ha en åpen utgave som kan ta pusten av noen og enhver. De lanserte sin hittil råeste coupé, Continental GT Speed i fjor sommer, og til bilutstillingen i Detroit har de med seg Continental GT Speed Convertible.
Motoren er den samme i de to – en 6,0-liters W12 som byr på 625 hestekrefter og har et maks dreiemoment på 800 Newtonmeter ved 2000 omdreininger.
Blant de raffinerte detaljene vi finner på Continental GT Speed Convertible er blant annet nakkevarmere og 21-tommers spesialfelger.
De skryter av klasseledende vridningsstivhet, men selv om det jo ikke er så mange å sammenligne med i denne klassen, ligger denne i nærheten av stivheten i Lamborghini Gallardo coupé.
Og der finner vi nok forklaringen på vektøkningen – den åpne utgaven veier 175 kg mer enn den lukkede. Men når du veier fem kilo under 2,5 tonn, blir jo dette nærmest å regne for en pølse i slaktetida.
Ytelsene er det i alle fall lite å utsette på (tall for coupé i parentes) – den gjør 0-100 km/t på 4,4 sekunder (4,2), 0-160 km/t på 9,7 sekunder (9,0) mens toppfarten er oppgitt til 325 km/t (330 km/t).
Og har du råd til en bil som dette, så gir du antagelig blaffen i hva den drikker. Med slike ytelser må det likevel regnes som akseptabelt med et snittforbruk på 1,49 liter på mila, eller 2,27 l/mil når du cruiser i byhastigheter.