-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
Dette er ikke Photoshop
EXP 9 F ser ut som en bildemanipulert Mulsanne – men Bentley hevder den er deres visjon av et dramatisk SUV-konsept.
Det er lenge siden Bentley begynte å hinte om at de ville komme med en diger ultraluksus-SUV i løpet av noen år, og i Genève sto den endelig klar for visning som første konsept.
Omtrent like spesielt som bilen i seg selv, har den fått navnet EXP 9 F.
Fra et designersynspunkt var dette et drømmeprosjekt, en mulighet til å lage en helt ny type Bentley, sa Dirk van Braeckel, som er designsjef i Bentley.
Hvor nyskapende det faktisk er kan diskuteres.
Det kan se ut som man har tatt deler av Mulsanne og Continental og stablet det opp i forkant, og lagt til en diger bakluke.
Samme kan sies om interiøret, her kan det virke som man har tatt dagens klassiske Bentley-interiør og kjørt det gjennom et XL-filter.
Hybrid?
Motoren i konseptbilen er en W12 på seks liter som vi kjenner fra de siste års utgaver av Continental.
Det mest nyskapende og interessante må være at Bentley varsler at den kan bli koblet sammen med en elektrisk motor og tilhørende batteripakke som også kan lades fra strømnettet.
Mye tyder i så tilfelle på at den vil bli den minst miljøvennlige plug-in-hybriden på markedet.
Kreftene formidles til underlaget via en åttetrinns girkasse og drift på alle fire hjul.
Big in China
De store luksusmerkene har fått et helt nytt marked gjennom den økte interessen i Asia.
Derfor er det ikke så utventet når de sier at de gjennom sitt nettverk av forhandlere fra Shanghai til Beverly Hills mener at de har en kundebase som passer en bil som denne.
- Vi vet at mange av våre kunder allerede eier SUV. De ønsker en bil som kombinerer plass, praktiske løsninger med en dramatisk styling, mengder med krefter, ytelser, avansert teknologi og håndbygget luksus. En bil som kan brukes både på og utenfor veien, sier Wolfgang Dürheimer, som er styreleder for Bentley Motors.
Konseptbilen viderefører en design med turbinlignende mangeeikede vifteblader som blant annet finnes i de 23 tommers hjulene som er festet med en mutter i midten, som en visuell referanse til Bentleys Le Mans-racere på 20-tallet, og dagens moderne Speed 8 racingfelger.
Vurderer produksjon
Da første generasjon Continental GT ble avduket i 2003, symboliserte den at Bentley var tilbake for fullt med moderne luksusbiler.
Den har blitt etterfulgt av Mulsanne, Continental Flying Spur saloon og en ny Continental GT – noe som har gjort at modellutvalget er i ferd med å bli større.
Bentley sier at responsen fra kunder og publikum i Genève vil bestemme hvor man tar konseptet videre. De sier de vil lytte nøye på tilbakemeldingene, før de tar en avgjørelse om eventuelt å starte produksjonen.
- En Bentley Grand Tourer trenger ikke nødvendigvis å være en coupé, convertible eller sedan – den kan like gjerne være en SUV. Det viktige er at den er tro mot Bentleys merkeverdier og oppfyller kundenes ønsker og behov, sier Alasdair Stewart, som jobber med salg og markedsføring.