-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Gedigen luksus
Det fins en kresen kundeskare som er villig til å betale nær sagt hva som helst for eksklusive biler. Bentley vil friste med verdens mest luksuriøse SUV.
Da Bentley presenterte konseptbilen EXP 9 F på Genève-utstillingen i 2012, rynket de fleste på nesen. Vel var den tro mot merkets egenartede design, men de typiske Bentley-trekkene ble rett og slett banale på en så stor bil.
Siden har Bentley tonet ned spesielt fronten, og det har hjulpet til å gjøre det hele mer spiselig, selv om dimensjonene fortsatt er på nivå med de konseptbilen hadde.
Bentayga
Vi vet nå at bilen skal hete Bentayga, og vi vet at den kommer på markedet i 2016. Trolig får vi se den i produksjonsdrakt i løpet av høsten.
Automotive News Europe intervjuet Bentley-sjef Wolfgang Dürheimer i Genève sist uke, og han fortalte at Bentayga skal hjelpe dem mot målet på 20.000 biler i 2020, opp fra 11.020 i 2014.
Det vil i så fall gi dem en solid markedsandel i det mest luksuriøse segmentet – Dürheimer anslår at markedet for bilen med en prislapp på over 100.000 euro er 50.000 enheter i året.
Han forteller at Bentley er raskest voksende i dette segmentet, og at ingen andre selger så mange biler med en prislapp på over 150.000 euro.
Kunder i kø
Og interessen for en eksklusiv SUV er stor – ifølge Dürheimer har mer enn 4000 potensielle kunder meldt sin interesse for Bentayga.
Det er fortsatt sparsomt med tekniske detaljer om bilen, men Bentley har indikert en toppfart på over 200 miles (320 km/t) og egenskaper som er like gode i terreng som på landevei.
Bentayga blir første Bentley med dieselmotor, trolig en variant av 4,2-liters V8-en som sitter i Audi A8. Den vil også tilbys med Bentleys moderne V8 bensinmotor, og den blir første Bentley med hybrid drivlinje.
Bentley er først ut av de mest luksuriøse produsentene med en SUV, men både Rolls-Royce, Maserati og Lamborghini har avslørt at de er i ferd med å utvikle produkter i den samme nisjen.