-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Går drastisk til verks for å løfte salget
Smart å dumpe prisen
Elendig salg tvang Smart-importør Bertel O Steen til betydelige prisreduksjoner. Smart #3 Brabus koster nå 134 000 kroner mindre enn den gjorde ved lanseringen. For #1 Brabus er prisreduksjonen 115 000 kroner.
Relanseringen av Smart høsten/vinteren 2023/24 med to helt nye modeller som et innstegsmerke i Mercedes-Benz-familien ble ikke på noen måte slik importør Bertel O. Steen hadde tenkt seg. Kun 145 eksemplarer er til nå registrert av de kinesiskbygde bilene fordelt på 93 #1, 45 #3 og så langt syv av helt nye #5.
I samme periode har Volvo i Norge solgt 9 550 eksemplarer av halvbroren EX30.
Selv ikke omfattende kampanjer med titusener av kroner i avslag på de dyreste variantene i Brabus-innpakking gjorde inntrykk på kundene. Derfor droppes nå prisene så det virkelig merkes.
Dette er de nye prisene:
- Smart #1 Pulse: 349 900 kroner (ned 95 100 kroner)
- Smart #1 Brabus: 379 900 kroner (ned 115 100 kroner)
- Smart #3 Pulse: 359 900 kroner (ned 65 100 kroner fra enklere Pro+)
- Smart #3 Brabus: 389 900 kroner (ned 134 000 kroner)
Ved samtidig å droppe de rimeligste variantene kun med bakhjulsdrift vil heretter alle varianten av Smart i Norge være firehjulsdrevet. For #1 og #3 betyr det 428 hk motorytelse.
Prisendringene skjer i forbindelse med lanseringen av #5, til nå den største og mest påkostede Smart-modellen noensinne.
Smart har for Daimler-eide Mercedes-Benz vært et vanskelig barn helt siden selskapet kom inn fra sidelinjen tidlig i 1990-årene. I 2019 annonserte Daimler partnerskap med kinesiske Geely for utvikling av en helt ny serie Smart-biler. Bilene skulle bygges i Kina og på Geelys tekniske lester, men designes hos Mercedes-Benz i Tyskland.
Det betyr at Smart #1, lansert i Norge høsten 2023 og #3 lansert noen måneder senere, deler Geelys SEA kompaktbilplattform med Volvo EX30 og Zeekr X.
Når Smart i dag lanserer betydelig større #5, deler denne plattform med Zeekr 7X. #5 Pulse koster 469 900 kroner og Brabus-varianten 499 900 kroner.