-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tre nye fra Hyundai
En som sikkert blir produksjonsbil, og to konsepter, trakk folk til Hyundai-standen i Frankfurt. Den ene har også meldt sin ankomst til Lillestrøm.
For å ta den greie først. Designavdelingen i Rüsselsheim har laget en Crossover Wagon av i30. Nå er vi mye nærmere det vanlige mennesker kaller en stasjonsvogn, og det kan ikke være særlig tvil om at her har vi smaken av det neste medlemmet i i30 familien.
De to konseptbilene er nok litt fjernere. I-Blue er kanskje den mest spennende, for den bekrefter Hyundais løfte om å kjøre med hydrogen i løpet av ikke alt for mange år. Den er også spennende fordi den er tegnet og utviklet ved Chiba. Og dersom du ikke vet hvor Chiba er så la oss fortelle at dette er et av koreanske Hyundais forskningssentrene i Japan.
Brenselcelle-stacken er imidlertid koreansk, fra Hyundai, og fabrikken kaller det sin tredje generasjons. Hyundai har vist brenselcellebiler tidligere, men de har vært bygget på store SUV-plattformer. Den nye, i-Blue er bygget på en Mondeo-størrelse plattform, fordi nå tar kraftpakken og el-systemene meget mindre plass. Det skal bli spennende å se bilen, dette er den første bc-modellen fra koreanerne som er konstruert fra bunnen av. De tidligere modellene har alle vært ombygde bensinmotor-modeller.
Den tredje modellen, også en konseptbil, heter Veloster. Som det fjollete navnet tyder på, det er en blanding av Velocity og Roadster, er dette endelig en ekte koreansk konstruksjon. Den har kodenavn HND-3 og er en sportslig bil, 2+2, med panoramatak og andre hi-tech detaljer. Se ikke bort fra at dette kan bli den nye Coupéen. De to andre HND-kodede bilene ble til noe etter en stund. HND-1 ble Sonata, og HND-2 fra Frankfurt i 2005, ble raskt til Accent.