-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tre nye fra Hyundai
En som sikkert blir produksjonsbil, og to konsepter, trakk folk til Hyundai-standen i Frankfurt. Den ene har også meldt sin ankomst til Lillestrøm.
For å ta den greie først. Designavdelingen i Rüsselsheim har laget en Crossover Wagon av i30. Nå er vi mye nærmere det vanlige mennesker kaller en stasjonsvogn, og det kan ikke være særlig tvil om at her har vi smaken av det neste medlemmet i i30 familien.
De to konseptbilene er nok litt fjernere. I-Blue er kanskje den mest spennende, for den bekrefter Hyundais løfte om å kjøre med hydrogen i løpet av ikke alt for mange år. Den er også spennende fordi den er tegnet og utviklet ved Chiba. Og dersom du ikke vet hvor Chiba er så la oss fortelle at dette er et av koreanske Hyundais forskningssentrene i Japan.
Brenselcelle-stacken er imidlertid koreansk, fra Hyundai, og fabrikken kaller det sin tredje generasjons. Hyundai har vist brenselcellebiler tidligere, men de har vært bygget på store SUV-plattformer. Den nye, i-Blue er bygget på en Mondeo-størrelse plattform, fordi nå tar kraftpakken og el-systemene meget mindre plass. Det skal bli spennende å se bilen, dette er den første bc-modellen fra koreanerne som er konstruert fra bunnen av. De tidligere modellene har alle vært ombygde bensinmotor-modeller.
Den tredje modellen, også en konseptbil, heter Veloster. Som det fjollete navnet tyder på, det er en blanding av Velocity og Roadster, er dette endelig en ekte koreansk konstruksjon. Den har kodenavn HND-3 og er en sportslig bil, 2+2, med panoramatak og andre hi-tech detaljer. Se ikke bort fra at dette kan bli den nye Coupéen. De to andre HND-kodede bilene ble til noe etter en stund. HND-1 ble Sonata, og HND-2 fra Frankfurt i 2005, ble raskt til Accent.