-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mini i ny form
Vi har kjørt nye Mini Clubman. På en glimrende måte har smarte konstruktører kombinert kjøreglede med praktiske egenskaper.
Til store bilder av Mini Cooper S Clubman
Fra fronten og til B-stolpen er den lik en vanlig Mini, men derfra og bakover er det hele svært annerledes. Bilen er strukket med 24 cm, noe som kommer godt med for både passasjerer og bagasje. En ekstra bakhengslet halvdør på høyre side gjør det enkelt å stige inn i baksetet, og fire voksne med moderate dimensjoner sitter greit – om ikke super komfortabelt – i en Clubman.
Bagasjerommet når du lett gjennom doble bakdører hengslet i bilens hjørner. 260 liter har du til disposisjon med setene intakt, 930 liter når du klarer deg med forsetene.
Les også: Clubman på veien
Gokart
Bilen gir samme gokart-følelse som en vanlig Mini. Vi kjørte potente Cooper S med 175 hk og sportsunderstell, en bil som får frem smilet hos entusiastiske bilførere.
De første eksemplarene av Mini Clubman kommer til Norge mot slutten av året, men du kan se den om du besøker Bil07 i Lillestrøm i november. Tre forskjellige varianter tilbys i startfasen, Cooper og Cooper S med bensinmotorer og Cooper D med en gjerrig diesel som klarer seg med 0,41 liter på mila og et CO2-utslipp på 109 g/km.
Du kan lese mer om Mini Clubman i oktober-utgaven av bladet Bil. Priser og viktigste data på nyheten er som følger:
Modell | Gear | Motor | Aks. | Forbruk | CO2 | Pris |
Mini Cooper Clubman | Man. | 1,6/120hk | 9,8 sek. | 0,55 | 132 | 245.700 |
Mini Cooper Clubman | Aut. | 1,6/120 hk | 10,9 sek. | 0,66 | 159 | 279.500 |
Mini Cooper S Clubman | Man. | 1,6/175hk | 7,6 sek. | 0,63 | 150 | 332.600 |
Mini Cooper S Clubman | Aut. | 1,6/175hk | 7,8 sek. | 0,70 | 168 | 363.500 |
Mini Cooper D Clubman | Man. | 1,6/110hk | 10,4 sek. | 0,41 | 109 | 251.600 |
Mini Cooper D Clubman | Aut. | 1,6/110hk | 10,9 sek. | 0,51 | 136 | 277.300 |