-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Mini i ny form
Vi har kjørt nye Mini Clubman. På en glimrende måte har smarte konstruktører kombinert kjøreglede med praktiske egenskaper.
Til store bilder av Mini Cooper S Clubman
Fra fronten og til B-stolpen er den lik en vanlig Mini, men derfra og bakover er det hele svært annerledes. Bilen er strukket med 24 cm, noe som kommer godt med for både passasjerer og bagasje. En ekstra bakhengslet halvdør på høyre side gjør det enkelt å stige inn i baksetet, og fire voksne med moderate dimensjoner sitter greit – om ikke super komfortabelt – i en Clubman.
Bagasjerommet når du lett gjennom doble bakdører hengslet i bilens hjørner. 260 liter har du til disposisjon med setene intakt, 930 liter når du klarer deg med forsetene.
Les også: Clubman på veien
Gokart
Bilen gir samme gokart-følelse som en vanlig Mini. Vi kjørte potente Cooper S med 175 hk og sportsunderstell, en bil som får frem smilet hos entusiastiske bilførere.
De første eksemplarene av Mini Clubman kommer til Norge mot slutten av året, men du kan se den om du besøker Bil07 i Lillestrøm i november. Tre forskjellige varianter tilbys i startfasen, Cooper og Cooper S med bensinmotorer og Cooper D med en gjerrig diesel som klarer seg med 0,41 liter på mila og et CO2-utslipp på 109 g/km.
Du kan lese mer om Mini Clubman i oktober-utgaven av bladet Bil. Priser og viktigste data på nyheten er som følger:
Modell | Gear | Motor | Aks. | Forbruk | CO2 | Pris |
Mini Cooper Clubman | Man. | 1,6/120hk | 9,8 sek. | 0,55 | 132 | 245.700 |
Mini Cooper Clubman | Aut. | 1,6/120 hk | 10,9 sek. | 0,66 | 159 | 279.500 |
Mini Cooper S Clubman | Man. | 1,6/175hk | 7,6 sek. | 0,63 | 150 | 332.600 |
Mini Cooper S Clubman | Aut. | 1,6/175hk | 7,8 sek. | 0,70 | 168 | 363.500 |
Mini Cooper D Clubman | Man. | 1,6/110hk | 10,4 sek. | 0,41 | 109 | 251.600 |
Mini Cooper D Clubman | Aut. | 1,6/110hk | 10,9 sek. | 0,51 | 136 | 277.300 |