-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mini i ny form
Vi har kjørt nye Mini Clubman. På en glimrende måte har smarte konstruktører kombinert kjøreglede med praktiske egenskaper.
Til store bilder av Mini Cooper S Clubman
Fra fronten og til B-stolpen er den lik en vanlig Mini, men derfra og bakover er det hele svært annerledes. Bilen er strukket med 24 cm, noe som kommer godt med for både passasjerer og bagasje. En ekstra bakhengslet halvdør på høyre side gjør det enkelt å stige inn i baksetet, og fire voksne med moderate dimensjoner sitter greit – om ikke super komfortabelt – i en Clubman.
Bagasjerommet når du lett gjennom doble bakdører hengslet i bilens hjørner. 260 liter har du til disposisjon med setene intakt, 930 liter når du klarer deg med forsetene.
Les også: Clubman på veien
Gokart
Bilen gir samme gokart-følelse som en vanlig Mini. Vi kjørte potente Cooper S med 175 hk og sportsunderstell, en bil som får frem smilet hos entusiastiske bilførere.
De første eksemplarene av Mini Clubman kommer til Norge mot slutten av året, men du kan se den om du besøker Bil07 i Lillestrøm i november. Tre forskjellige varianter tilbys i startfasen, Cooper og Cooper S med bensinmotorer og Cooper D med en gjerrig diesel som klarer seg med 0,41 liter på mila og et CO2-utslipp på 109 g/km.
Du kan lese mer om Mini Clubman i oktober-utgaven av bladet Bil. Priser og viktigste data på nyheten er som følger:
Modell | Gear | Motor | Aks. | Forbruk | CO2 | Pris |
Mini Cooper Clubman | Man. | 1,6/120hk | 9,8 sek. | 0,55 | 132 | 245.700 |
Mini Cooper Clubman | Aut. | 1,6/120 hk | 10,9 sek. | 0,66 | 159 | 279.500 |
Mini Cooper S Clubman | Man. | 1,6/175hk | 7,6 sek. | 0,63 | 150 | 332.600 |
Mini Cooper S Clubman | Aut. | 1,6/175hk | 7,8 sek. | 0,70 | 168 | 363.500 |
Mini Cooper D Clubman | Man. | 1,6/110hk | 10,4 sek. | 0,41 | 109 | 251.600 |
Mini Cooper D Clubman | Aut. | 1,6/110hk | 10,9 sek. | 0,51 | 136 | 277.300 |